۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که وخامت حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باعث شده است که برخی طرف ها گمانه زنی های مختلفی درباره جانشین وی داشته باشند به طوری که وی با درک وضعیت سلامتی خود و به منظور جلوگیری از بروز تنش در مساله جانشینی، اختیاراتش را میان ۶ نفر از مقامات تشکیلات رام الله توزیع کرده است؛ تا هیچکدام از آنها حداقل در مرحله اول «صاحب خانه» ریاست تشکیلات خودگردان نباشند.

 

در همین حال، نام گزینه های متعددی برای جانشینی عباس شنیده می شود که در راس آنها «محمود عالول» معاون عباس در پست ریاست جنبش فتح است که زمانی فرمانده سرویس های نظامی در بخش غربی بیروت بود.

 

نفرد دوم «جبریل رجوب» است که نفوذ زیادی در الخلیل دارد و قدرت ارتباط با جنبش حماس را هم دارد. اما رامی الحمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان می خواهد پس از دوره ریاست ابو مازن (عباس) بر تشکیلات نیز در سمت خود باقی بماند و شاید هم این سمت را ترک کند و یکی از گزینه های تصدی ریاست تشکیلات باشد.

 

نفر بعدی این لیست «ناصر قدوه» خواهرزاده یاسر عرفات است و البته نباید «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات رام الله را هم از این جمع خارج کرد.

 

شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «مروان برغوثی» رهبر اسیر جنبش فتح نیز گزینه بعدی جانشینی عباس است و البته تمامی رقبا در مرحله اول سعی خواهند کرد خود را یکپارچه نشان دهند و وارد درگیری های مستقیم نشوند.

 

این شبکه در عین حال به نام «محمد دحلان» نیز که در دبی بسر می برد، اشاره کرد و گفت: وی با وجود برخورداری از حمایت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مصر و برخورداری از منابع مالی عظیم، شانس زیادی برای تکیه زدن بر مسند ریاست تشکیلات خودگردان ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.