نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا در چند روز گذشته بارها با ساکنان شرق استان دیرالزور در سوریه درگیر شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در این درگیری ها مناطق سکونت عرب های این منطقه را مورد حمله قرار داده و تعدادی از آنها را کشته و زخمی کردند.

رسانه های سوری اعلام کردند: در صورتی که ساکنان روستاهای این منطقه بخواهند با کردها مقابله کنند از طرف هواپیماهای آمریکایی بمباران می‌شوند.

منطقه ابوحمام به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی میدان نفتی و گازی کناکو که هم اینک تحت تسلط کردهای سوریه و نیروهای آمریکایی است، از مناطق پر درگیری به شمار می‌رود.

سوم ماه میلادی جاری (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) گروه زیادی از کردهای سوریه به روستای ابوحمام که در کنترل مخالفان سوری وابسته به جریان &#۳۹;سوریا الغد&#۳۹; است، یورش بردند.

این روستا در تسلط گروه مسلح موسوم به نیروهای نخبه سوریه که شامل نیروهای قبایل عربی در منطقه شرق فرات وابسته به جریان الغد است، قرار دارد.

رسانه های سوری دلیل حمله به این روستا را سرباز زدن ساکنان این منطقه از انتقال به استان حسکه اعلام کردند.

در این درگیری ها که پنج روز به طول انجامید، تعدادی از نیروهای دو طرف کشته شدند.

از آنجایی که نیروهای کرد نمی‌توانند نیروهای عرب این منطقه را نابود و یا اخراج کنند، نشستی با حضور فرماندهان آمریکایی برای حل این مشکل برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این نشست در بیانیه ای اعلام کردند که نیروهای عرب وابسته به جریان معارض الغد دو راه بیشتر در پیش ندارند، یا باید سلاح خود را تحویل دهند و یا از طرفداران داعش محسوب و به این بهانه از سوی جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا بمباران می شوند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای عرب در صورت نپذیرفتن شرایط کردهای سوریه مسئول جان کشته‌ها خواهند بود.

با این اوضاع احتمال می‌رود منطقه ابوحمام به ‌زودی هدف بمباران هواپیماهای آمریکایی قرار گیرد.

کاربران فضای مجازی اعلام کردند: زمان آن فرا رسیده است که ساکنان منطقه با مراجعه به عقل و تدبیر با دولت سوریه بر سر میز مذاکره نشسته و به آغوش وطن برگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.