سخنگوی جریان صدر در گفت‌وگو با یک رسانه مصری گفت که در صورت تحقق برخی شروط، مشکلی با ادامه نخست‌وزیری حیدر العبادی نداریم.

"شیخ صلاح العبیدی" سخنگوی جریان صدر عراق در گفت‌وگو با روزنامه الأهرام مصر اظهار داشت که ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، هیچ مشکلی با ادامه نخست‌وزیری حیدر العبادی نخست‌وزیر کنونی عراق ندارد.

وی افزود: شرط ادامه نخست‌وزیری العبادی، تعهد قاطعانه وی به مبارزه با فساد و اتخاذ تصمیماتی قاطعانه علیه فاسدان و عدم ادامه همان وضعیت قبلی است که عراقی‌ها در طول چهار سال گذشته با آن مواجه بودند و فاسدان بدون هیچ محاکمه‌ای رها شدند.

العبیدی اظهار داشت: ائتلاف سائرون و جریان صدر دستشان را به سوی همه دراز می‌کنند و آماده ائتلاف با هرگونه تفکر یا تشکیل ائتلافی تکنوکرات هستند.

پیام‌های انتخابات اخیر

سخنگوی جریان صدر در ادامه گفت: نشانه‌های خوبی در انتخابات اخیر وجود دارد که تاکید می‌کند عراقی‌ها از طریق انتخاب ائتلاف‌هایی مانند ائتلاف الوطنیه به رهبری "ایاد علاوی" معاون رئیس‌جمهور و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی و ائتلاف سائرون به رهبری جریان صدر که متعلق به یک ایده یا یک طایفه خاص نیستد، مخالف جریانات طایفه‌ای و اختلافات مذهبی و دینی هستند.

وی تاکید کرد که تعداد زیادی از ائتلاف‌ها نیت صادقانه‌ای برای مبارزه با فساد دارند، اما مشکل در ساز و کاری است که باید مبارزه با فساد بر اساس آن صورت گیرد. مشکل در گذشته این بود که برخی احزاب فساد را لاپوشانی می‌کردند و مانع محاکمه خود توسط دستگاه‌های نظارتی می‌شدند.

العبیدی اظهار داشت که بازسازی عراق فقط از طریق تحت فشار گذاشتن مفسدان محقق می‌شود. روند بازسازی مناطق آزادشده از لوث داعش، در گذشته کند بود، اما ممکن است بعد از بهبود شرایط و ایجاد جو مناسب، این روند شتاب بگیرد.

موضع مرجعیت قوی و شجاعانه بود

سخنگوی جریان صدر گفت که مرجعیت دینی در نجف اشرف بر بی‌طرفی خود در قبال همه فهرست‌ها در انتخابات تاکید و اعلام کرد که فرصت ورود به پارلمان برای همه فراهم است.

وی افزود که در انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی برخی از شخصیت‌ها تلاش کردند که حقیقت را وارونه جلوه داده و سخنان مرجعیت را مطابق منافع شخصی خود تفسیر کنند تا دستاوردهای سیاسی کسب کنند. اینکه آیت الله سیستانی اصرار ورزید تا این افراد نتوانند کار گذشته خود را تکرار کنند، تصمیمی قوی و شجاعانه است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.