روسیا الیوم گزارش داد، تعدادی از مسؤولان و حامیان نظام سابق لیبی در دسامبر ۲۰۱۶ "جبهه ملی آزادی لیبی" را تأسیس کردند و به دنبال تأسیس این این گروه اعضای آن خودشان را به عنوان یک سازمان سیاسی که به دنبال "آزادی لیبی" و بازگشت این کشور به قبل از سال ۲۰۱۱ یعنی زمان معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی است، معرفی کردند.

این جبهه مردمی با سیف‌الاسلام قذافی مرتبط است و او را رهبر نمادین خود می‌داند.

از سوی دیگر، به دنبال شکل گیری بحران در لیبی در زمینه ارائه خدمات دولتی، گروهی از جوانان این کشور که از بیکاری رنج می برند، اعلام کردند، در صورتی که دولت به خواسته‌های آنها توجهی نکند، میادین نفتی در شهر "مرادة" واقع در شرق لیبی را خواهند بست.

 این جوانان در بیانیه‌ای تأکید کردند: ما جوانان شهر مرادة تصمیم گرفته‌ایم تا تمامی میادین نفتی در مرادة را ببندیم تا دولت هرچه سریعتر مشکلات این منطقه را برطرف کند.

جوانان لیبی در این بیانیه از عدم حضور دولت، کمبود مراقبت‌های بهداشتی و قطعی ارتباط مرادة با اطرافش به دلیل شرایط نامناسب جاده‌های مواصلاتی اعلام نارضایتی کردند.

از سوی دیگر مسؤولان لیبی نیز اعلام کردند که آنها از نزدیک روند تظاهرات را دنبال می‌کنند چرا که در پی عدم وجود یک قدرت مرکزی بعد از سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ آشوب و بحران مناطق مختلف لیبی را فرا گرفته و در پی آن گروهی از مردم اقدام به بستن میادین نفتی در این مناطق کرده‌اند.

یک مسؤول امنیتی نیز گفت که جوانان خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی در شرکت ملی نفت هستند.

چندین سال است که خدمات دولتی در منطقه مرادة و مناطق اطراف آن از شرایط خوبی برخوردار نیست و نیروهای مسلح در سایه ضعف وضعیت امنیتی حاکم بر این منطقه از دسامبر گذشته تاکنون دو بار خط لوله انتقال گاز در نزدیکی مرادة را منفجر کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.