دبکا گزارش داد، مسئولان برجسته در واشنگتن و تل آویو تاکید کرده‌اند که طرح ترامپ برای حل نزاع میان فلسطین و اسرائیل در اواسط ماه میلادی آتی اعلام می‌شود و حتی اگر فلسطینی‌ها با کلیات این طرح در آغاز مخالفت کنند اما این طرح با بندهای کاملش در ژوئن ارائه می‌شود.

 دبکا گزارش داد که پنج تن از مسئولان در دولت آمریکا به رسانه‌ها در این خصوص اطلاع داده‌اند و دستوراتی در این خصوص به جارد کوشنر و جیسون گرینبلات داده شد تا این طرح را در روز افتتاح سفارت در قدس مطرح کنند، اما مسائلی مانع از این امر شد. این در حالی است که ترامپ به بررسی این طرح با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیهد ابوظبی و تمیم بن حمد، امیر قطر و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پردخته است.

این پایگاه به نقل از منابع خود گزارش داد که از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای حضور در نشست‌ها جهت بررسی این طرح دعوت شد، اما او نپذیرفت و علت این امر را "رویارویی کشنده" اسرائیل علیه حماس در غزه خواند.

دبکا پیشتر در تاریخ ۲۷ آوریل گذشته بیشتر بندهای این طرح را اعلام کرده بود که از مهم‌ترین آنها تشکیل کشور فلسطین در نوار غزه و در حدود نیمی از کرانه باختری با حاکمیتی محدود است که مسائل امنیتی در بیشتر مناطق کرانه باختری، به دست اسرائیل باقی می‌ماند. همچنین حاکمیت امنیتی بر رود اردن به دست اسرائیل باقی خواهد ماند.

در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که دولت رئیس جمهوری آمریکا برای ارائه طرح خود جهت سازش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در ماه میلادی آتی آماده می‌شود.

این روزنامه عبری زبان گزارش داد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ارائه طرح خود جهت سازش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در ماه میلادی آتی یا کمی بعد از ماه رمضان آماده می‌شود.

این روزنامه نوشت، جارد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ و جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا به منطقه در حال مطلع ساختن همپیمانان ایالات متحده درخصوص جزئیات این طرح هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.