نیویورک تایمز گزارش داد، تابلوی ۷۰ میلیون دلاری «ملوان» اثر پابلو پیکاسو به شکلی تصادفی آسیب دید و از حراجی «کریستی» که قرار بود در آنجا به فروش برسد بازماند.

مسولان خانه حراجی در مورد زمان به حراج گذاشتن این تابلو گفتند: پس از مشورت با کارشناسان به این نتیجه رسیدیدم که این تابلو از فهرست حراجی ۱۵ ماه می یعنی امروز خارج شود تا مراحل مرمت آن انجام گیرد. در این زمینه اقدامات فوری جهت اصلاح این موضوع را با هماهنگی با مشتری‌مان انجام داده‌ایم و در اینجا بدون ذکر جزییات به انتشار همین میزان اطلاعات بسنده می‌کنیم.

 

شبکه بلومبرگ در ماه آوریل «استیو واین» غول کازینو را به عنوان خریدار و مشتری این تابلو از حراجی کریستی شناسایی و اعلام کرده است. همین استیو واین نیز به تازگی به جهت اتهامات جنسی از سمت خود به عنوان مدیراجرایی و رییس مجموعه اقامتگاههای واین کناره‌گیری کرده است.

نکته جالب اینکه آقای استیو واین از ناراحتی چشمی رنج می‌برد و همین باعث شدکه در سال 2006 بصورت تصادفی آرنجش در تابلوی بوم نقاشی «رویا» شاهکار خلق شده پیکاسو در سال 1932 فرو رفته و به آن آسیب جدی بزند. واین در آن زمان قرار بود همین تابلو را به مبلغ 135 میلیون دلار به «استیون ای کوهِن» میلیاردر و مجموعه‌دار بزرگ آمریکایی بفروشد. البته آن تابلو مرمت شد و  بالاخره در سال 2013 با مبلغ 155 میلیون دلار به آقای کوهِن فروخته شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.