جواد کاظم نسب الباجی در گفت و گو با با ایسنا، با اشاره به پیگیری و طرح مجدد طرح الزام دولت به توقف مطالعات، اجرا و توسعه طرحهای انتقال آب و سدسازی در حوضه‌های آبریز رودخانه‌ها و تالاب‌ها توسط نمایندگان خوزستان در مجلس، اظهار کرد: دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۲/۲/۹۷ مطرح شد و به تصویب نرسید اما در جلسه امروز، یکشنبه مورخ ۲۳/۲/۹۷ و با حضور طراحان طرح و نمایندگان دولت و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز با دفاع جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز و عباس پاپی زاده نماینده دزفول به عنوان موافق این طرح و تصویب کمیسیون کشاورزی با اکثریت آرا، این طرح به کارگروه تخصصی آب کمیسیون کشاورزی مجلس جهت بررسی و بازنگری ارجاع یافت و طرح از حذف کلی خارج شد.

 

الباجی تصریح کرد: این طرح قبلا رای نیاورده بود و باید حذف می‌شد اما با این اقدام از حذف آن جلوگیری شد و ما نگداشتیم این طرح حذف شود. انشالله بعد از بررسی و ارایه گزارش کارگروه آب و گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی مجلس، جهت اجرای قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به هیات رییسه تقدیم می‌گردد.

 

وی عنوان کرد: این خبر خوبی برای خوزستانی‌ها است که ما طرح را متوقف نکردیم. این طرح با مخالفت نمایندگان دیگر استان‌های کشور همراه شد اما نگذاشتیم حذف شود و امروز به کارگروه آب محول شد تا آنجا بررسی شود و بدین ترتیب بتوانیم از منافع خوزستان دفاع کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.