«عبدالعزیز بن علی الشریف» سخنگوی وزارت خارجه الجزایر گفت، سخنان وزیر خارجه مغرب کذب و غیر قابل توجیه است و نشان می دهد این کشور در آفریقا، اروپا و در سازمان ملل متحمل شکست سختی شده است.

بن علی شریف افزود: مغرب تلاش می کند الجزایر را وارد درگیری های خود با جبهه پولیساریو کند و این در حالی است که شورای امنیت، پرونده آن را در چارچوب پایان دادن به استعمار در دست دارد و تلاش می کند برای حل این پرونده مذاکرات مستقیمی میان مغرب و جبهه پولیساریو برگزار شود.

سخنگوی وزارت خارجه الجزایر در ادامه از مغرب خواست به جای ادامه اتهام زنی ها، دلایل و مستندات این ادعاهای خود را ارائه دهد.

وزیر امورخارجه مغرب ۱۱ اردیبهشت با ادعای اینکه حزب الله لبنان از جبهه پولیساریو حمایت می کند و سفارت ایران در الجزایر به نیروهای حزب الله برای برقراری تماس با پولیساریو کمک کرده است، اعلام کرد کشورش روابط دیپلماتیک با ایران را قطع می کند.

حزب الله لبنان، جبهه پولیساریو، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفارت ایران در الجزایر در بیانیه هایی جداگانه، این اتهام ها را شدیدا تکذیب کرده اند.

« بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در این خصوص گفت: با صراحت تمام بار دیگر تاکید می کنیم که یکی از مهم ترین پایه های اساسی و اصولی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات خود با سایر دولت ها و کشورهای جهان، احترام عمیق به حق حاکمیت و امنیت آنان و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها بوده و خواهد بود.

جبهه پولیساریو سازمان سیاسی - نظامی در صحرای غربی است.

صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که جبهه آزادی ‌بخش پولیساریو و پادشاهی مغرب بر سر کنترل آن مناقشه دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.