ائتلاف «الوطنیة» به ریاست «ایاد علاوی» خواستار لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق و تبدیل دولت کنونی به دولت پیشبرد امور شد.

شبکه «الجزیرة» در خبری فوری این درخواست ائتلاف سنی الوطنیة را منتشر کرد.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

ایاد علاوی دیروز پس از شرکت در انتخابات عراق، طی یک مصاحبه مطبوعاتی گفته بود: پس از انتخابات اگر احساس کنم که تغییری حاصل نمی‌شود، از روند سیاسی خارج خواهم شد و به طور مسالمت آمیز با این روند سیاسی مبارزه خواهم کرد.

وی سپس با خنده گفت: البته من سلاح هسته‌ای یا هیچ اسلحه دیگری ندارم. عراق حاکمیتش را از دست داده است و آشتی ملی در این کشور پایان یافته است و سیاست‌های در حاشیه نگه داشتن سایرین و دور کردن آنها از قدرت، تا اکنون ادامه دارد.سهم‌بندی که بر اساس آن دولت عراق تشکیل شد، ما را نابود کرد. اهل سنت از آنها خشمگین هستند. شیعیان نیز از آنها خشمگین هستند.چه باقی می‌ماند؟ سه درصد شیعه بر عراق حکومت می‌کند و همین دلیل نابسامانی اوضاع ماست.

ائتلاف سنی «الوطنیه» به ریاست «ایاد علاوی» که شخص او شیعه است، در انتخابات پارلمانی عراق با حضور شخصیت‌های مهمی چون «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان کنونی، «جمال الضاری» رئیس حزب المشروع الوطنی العراقی، «عبدالکریم الجبوری»، حزب «الخیار العربی»، «صالح المطلک» رئیس حزب «الجبهة العراقیة للحوار الوطنی» شرکت کرد اما گویا از نتایج این انتخابات راضی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.