جان مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا در کتاب جدیدش از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به عنوان "مردی اهریمنی که نیات شیطانی دارد" یاد کرد.

او همچنین نارضایتی خودش را از مدیریت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در برخورد با رهبر روسیه اعلام کرد.

به گفته او "ستایش" ترامپ از پوتین عامل ناکامی مجازات شدن روسیه بابت مداخله در انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود.

انتظار می‌رود کتاب مک‌کین تحت عنوان "موج ناآرام: اوقات خوب، علل واقعی، مبارزه‌های بزرگ و سایر تقدیرها" ۲۲ مه عرضه شود.

این سناتور اهل آریزونا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ مبتلا به سرطان مغز است و تشخیص آن سال گذشته داده شد.

طبق گزیده‌های این کتاب، سناتور مک‌کین بسیار صریح سخن گفته است. او هم رئیس‌جمهوری روسیه و هم رهبر حزب خودش را که در شماری از موارد با او اختلافات آشکار دارد، بیان کرد. بیشتر اظهارات چاپ شده روی ظن به روسیه در مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ و واکنش ترامپ به این جنجال متمرکز است.

مک‌کین نوشت: ولادیمیر پوتین مردی اهریمنی است و نیات شیطانی دارد که شامل تخریب نظم جهانی لیبرال است که ایالات متحده آمریکا رهبری کرده و ثبات بیشتر، سعادت و آزادی به نوع بشر بیش از هر زمان دیگری در تاریخ آورده است. او از گشاده‌رویی جامعه ما بهره‌برداری می‌کند و به صورت فزاینده‌ای اختلافات سیاسی تند به خورد ما می‌دهد.

رهبر روسیه مکررا اتهامات علیه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را رد می‌کند. با این وجود، یک هیات منصفه فدرال ماه فوریه ۱۳ تبعه روس و سه شرکت روسیه‌ای را به اتهاما مداخله غیرقانونی در انتخابات مذکور متهم کرد.

سناتور مک‌کین نوشت: هدف پول شکست یک نامزد یا یک حزب نبود. او برای شکست غرب تلاش کرد. او در یک روند انتخاباتی دخالت کرد و این کار را باز هم تکرار می‌کند زیرا جواب داد و زیرا او قرار نیست کارش را متوقف کند.  

به گفته این سناتور باید تحقیقاتی صورت بگیرد و احتمال اخاذی از رئیس‌جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد. او می‌خواهد که پوتین بابت ایفای نقش کشورش در انتخابات ۲۰۱۶ "بهای گزافی" بپردازد و ترامپ را بابت "ساده‌لوحی‌" و "عدم جدیت درباره خصومت پوتین علیه منافع و ارزش‌های آمریکا" هدف انتقاد قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.