سید عبدالرزاق موسوی عضو شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌ها این شهر بالاترین میزان امواج پارازیت را در کشور دارد، گفت: وجود پارازیت با دوز بالای امواج مایکروویو، شیراز را به دستگاهی مانند ماکروفر تبدیل کرده که در حال پخت و پز مردم این شهر است.

وی افزود: حفظ و حراست از سلامت جسمی و روانی شهروندان شیرازی امر بسیار مهمی است، اما متاسفانه وجود پارازیت شدید در این شهر موجب نگرانی استادان دانشگاه علوم پزشکی و نخبگان این استان شده است.

موسوی ادامه داد: آسیب جسمی غیر قابل جبران امواج پارازیت در شیراز موجب نگرانی اهالی این شهر شده بگونه‌ای که متخصصان و پزشکان بار‌ها در مورد پیامد‌ها و تبعات آن و احتمال بروز انواع سرطان، سقط جنین و عقیم شدن مردان هشدار داده اند.

وی اضافه کرد: طرح این موضوع مهم در نشست شورا و دادن هشدار از پیامد‌های ناگوار آن به درخواست متخصصان، شهروندان و نخبگان این شهر صورت گرفته و پیش از این نیز بار‌ها به دلیل وجود دوز بالای پارازیت در شیراز در مجامع علمی و عمومی صحبت و در این مورد ابراز نگرانی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز ادامه داد: بالاترین دوز امواج پارازیت در کشور متعلق به کلانشهر شیراز است و امیدواریم مسئولان و اعضای شورای شهر جدای از جهت گیری و مصلحت اندیشی سیاسی، برای صیانت از سلامت مردم راهکاری اصولی بیاندیشند.

موسوی گفت: از علما، استاندار فارس و مسئولان دادگستری این استان درخواست می‌کنیم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کرده و اقدام لازم را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام/ر

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.