نمایش «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی که حدود سه سال پیش  در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به اجرای عمومی رسید، قرار است، پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ( ۱۰ می)  در ادامه اجراهای رپرتوار دوره‌ای بین‌المللی با حضور ۲۰  کشور در آنکارا اجرا شود.

محمدرضا کوهستانی نویسندگی نمایش «راهبان معبد وانگ» را بر عهده دارد و نیما سیاری، محمدجواد پیروزی، مهدی نیک‌روش، فائزه‌سادات حسینی و ماشاالله کوهستانی بازیگران این نمایش هستند.

مهدی نیک‌روش (طراح صحنه و لباس)، بابک نصیری‌خواه (آهنگساز)، بهروز نیازمند (مدیر اجرا)، محمدرضا آزاد (طراح نور)، احمد کولیوند (مدیر روابط بین‌الملل) و لیلا افشار (مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی) از دیگر عوامل نمایش «راهبان معبد وانگ» هستند.

نمایش «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی، یک کمدی بی‌کلام است که تفکرات بنیادگرایی و خرافی مذهبی را به چالش می‌کشد. قصه‌ این  نمایش در معبدی در ناکجا‌آباد اتفاق می‌افتد؛ مکانی که در آنجا با ریاضت‌های سخت، افکار و تعالیم آیینی و به ظاهر مذهبی به راهبان آموزش داده می‌شود که موضع و نگرش اصلی آن، زن ستیزی است. راهبان می‌آموزند زن، موجودی شیطانی است و باید از آن دوری جست و با ریاضت و عمل به تعالیم آیینی، راه رستگاری را پیش گرفت...

«شام آخر» و «یک کلیک کوچولو» از جمله آثاری هستند که احمد سلیمانی پیش از این در مقام کارگردان به صحنه برده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.