اسکای نیوز گزارش داد، شبکه تلویزیونی CBS آمریکا به سندی از وزارت خارجه این کشور دست یافته است که نشان می دهد، دفتر شرق دور این وزارت خانه منتظر چراغ سبز از وزارت خارجه آمریکا بوده تا کمک های مالی خود را به گروه کلاه سفید ها از تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) ادامه دهد، اما هیچ تصمیمی از سوی وزارت خارجه به این دفتر اعلام نشده و این مساله باعث شده تا حمایت از گروه سازمان دفاع مدنی سوریه قطع شود.

براساس این گزارش، دولت آمریکا حمایت مالی از برخی دیگر از گروه هایی که گفته شده فعالیت های بشر دوستانه در سوریه انجام می دادند را قطع کرده است.

گروه موسوم به دفاع مدنی سوریه که از ظاهرش برمی‌آید یک نیروی کاملاً سوری و متشکل از داوطلبان بین‌المللی است، در حقیقت توسط سازمان «تحلیل، تحقیق و دانش» امارات (سازمانی که با چندین دولت غربی، از جمله انگلیس و آمریکا، هم‌کاری می‌کند) و سازمان غیردولتی انجمن تجسس و نجات آکوت» ترکیه تمرین‌ها و آموزش‌های اولیه را دید و در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۴ در شکل کنونی خود رسماً تأسیس شد.

شمار افرادی که در این گروه در سوریه فعالیت می کنند سه هزار نفر برآورد می شود.

گزارش های ضد و نقیض و بعضا کذبی که این گروه از وضعیت سوریه و اوضاع میدانی در این کشور ارائه می دهد، نشان می دهد که این گروه هدفی جز تأمین منافع تروریست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.