«ادوین ساموئل» در گفت و گو با شبکه خبری المیادین افزود که موضع دولت انگلیس درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روشن است و از توافق هسته ای و دستگاه های تحقیق و بازرسی مربوط به این توافق حمایت می کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای با ایران به نفع منطقه و مصالح کشورهای حاشیه خلیج فارس و انگلیس نیست.

سخنگوی دولت انگلیس افزود: این توافقنامه همه جانبه، کامل و ایده آل نیست و مواردی وجود دارد که می توان آنها را بر طرف کرد.

وی خاطرنشان کرد که این توافق سرآغازی مهم به شمار می رود و امکان مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه و شمال آفریقا را که این روزها شاهد مشکلات و برخی تنش هاست، از بین می برد.

ساموئل افزود که این توافق به گروهی از سازمان ملل تکیه دارد که از قدرت و اختیارات لازم برای بازرسی سایت های هسته ای معروف ایران برخوردار بوده و نقش آن در توافق هسته ای، ریشه ای است و ما تمامی نفوذ و تلاش خود را برای ادامه آن به کار خواهیم برد.

وی تاکید کرد که دولت ترزا می تصمیم دارد به حمایت های خود از توافق هسته ای با ایران ادامه دهد و با بندهای مختلف، ایران را به توقف مداخله در امور کشورهای منطقه تشویق کند.

سخنگوی دولت انگلیس خاطرنشان کرد که از دیدگاه کشورش، لغو توافق هسته‌ای در راستای منافع انگلیس یا آمریکا و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی ایران نیست.

وی گفت: از همه می‌خواهیم که از اظهارات تند درباره توافق هسته‌ای با ایران خودداری کنند.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از در اختیار داشتن اسنادی خبر داد که به ادعای او، نشان می دهد ایران در زمینه فعالیت هسته ای اش دروغ گفته و به این فعالیت ادامه داده است. 

این اتهام از سوی شخصیت ها، فعالان انرژی هسته ای و سیاستگذاران سراسر جهان به عنوان نمایشی از سوی نتانیاهو رد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.