در متن پیام سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم آمده است: خجسته زادروز حضرت حجت(عج) را که با آغاز هفته معلم تقارن یافته است، به همکاران عزیزم صمیمانه تبریک و شادباش عرض می نمایم.

ایران اسلامی امروز به خود می بالد که بهره مند از وجود معلمانی فرهیخته است که دست همت از آستین فکرت برون آورده اند و خردمندانه با توانمندسازی کودکان و نوجوانان، طرحی نو در تعالی و پیشرفت میهن عزیزمان در انداخته اند.

در ادامه این پیام آمده است: امید آن دارم نهادها، دستگاه ها، سازمان ها و بخش های سهیم در پیشرفت کشور با مشارکتی فعال و مؤثر و قدرشناسی از تلاشهای معلمان، از مسئولیت خویش در قبال آموزش و پرورش غفلت نورزند تا این دستگاه آینده‌ساز بتواند از تنگناهای سخت عبور کند.

بی تردید جامعه ایرانی به قله‌های پیشرفت و چشم انداز توسعه دست نمی یابد مگر با فراهم آوردن زمینه های تربیت معلمانی خلاق و فکور و تأمین فضایی احترام آمیز که متناسب با شأن والای معلمان است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مطهری و دو شهید تابناک نظام آموزش و پرورش، شهیدان رجایی و باهنر، از خداوند متعال مسألت دارم تا در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج)، همه تلاشگران عرصه تحول در نظام آموزش و پرورش را برای تربیت فرزندانی فکور، خلاق، متدین، توانمند و مفتخر به هویت ایرانی اسلامی، توفیق روز افزون عنایت بفرماید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.