علی لاریجانی عصر امروز (سه‌شنبه) در آئین افتتاح دانشکده دین و رسانه در قم، عنوان کرد: اینکه مجموعه‌ای متکفل شود در حوزه هنر و رسانه ظرفیت کسانی که تحصیلاتی در مسائل دینی دارند را بارور کند، قابل تحسین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیلی سال پیش‌تر که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نامه‌ای محرمانه برای من نوشتند که حاوی دغدغه بزرگ ایشان برای عرصه فرهنگ بود. در آن نامه سخن این بود که ایران با توجه به پشتوانه انقلاب اسلامی و مبانی دینی قوی باید صاحب نهضت و مکتبی در عرصه هنر باشد.

وی افزود: رسیدن به آن نقطه کسانی را می‌خواهد که هم رسانه و هم هنر را بشناسند. این دانشکده در ابتدا با چنین هدفی راه‌اندازی شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طی این سال‌ها برخی هنرمندان کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف داستان، رمان و یا فیلم انجام داده‌اند که نشان از رشد دارد اما این آثار تجربه‌های فردی است و برای اینکه مکتب از درون آن اخذ شود، نیاز به کار بیشتر دارد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه باید در عرصه‌های هنری صاحب یک مکتب شویم، اضافه کرد: رادیو و تلویزیون امروز می‌تواند علم‌دار این امر شود. آنچه اهمیت دارد این است که ابتدا تعریف روشنی برای کارهای رسانه‌ای داشته باشیم که چه دریچه‌هایی را برای درک حقیقت می‌خواهیم باز کنیم و به چه راه و رسم زندگی بپردازیم.

وی گفت: بخش دوم همگرایی صمیمانه با مردم است. رویکرد صمیمانه رسانه با مردم تاثیرگذاری پیام عرضه شده را بالا می‌برد. تلویزیون و هنر روی اراده‌ها تاثیر می‌گذارد. در رسیدن به این هدف هرچه تعامل صمیمانه‌تر باشد، تاثیرگذاری بیشتر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید از ظرفیت مهمی که در اختیار است، در این مسیر استفاده شود و وجود چنین دانشکده‌ای در این راه مایه بروز خلاقیت‌ها خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.