معصومه ابتکار با بیان اینکه وجود خشونت‌های متعددی همچون کودک آزاری، تجاوز، اسیدپاشی و ... نماد بزرگی از انواع آسیب‌های اجتماعی است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: درد بزرگی است که اتفاقات متاثر کننده‌ای همچون اسیدپاشی در جوامع رخ می‌دهد و زنان بسیاری مورد خشونت قرار می گیرند. اینگونه حوادث با احساس مسئولیت بیشتر از قبل ما را وادار به پیگیری و تلاش برای وضع قوانین بازدارنده می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه لازم است توجه کسانی که مجری اجرای عدالت هستند بیش از پیش به موضوع اسیدپاشی جلب شود، اظهار کرد: عدم اجرای صحیح عدالت و اغماض در این زمینه به اعتماد و باورهای مردم لطمات جبران ناپذیری وارد می کند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه تصریح کرد: همانطور که می دانیم اصل، اساس و پایه دین، اجرای عدالت است چرا که هم باعث می شود امید در جامعه ریشه زند و هم عاملان چنین جنایاتی را به سزای عمل خود می رساند. موضوع مهم دیگری که لازم است مورد توجه قرار گیرد آگاهی بخشی به جامعه در جهت بیان عوارض و آثار سوء چنین اقدامات آنی است که موجب آسیب رساندن به فرد و جامعه می‌شود.

 

ابتکار در ادامه از برگزاری جلسات متعددی که با فراکسیون زنان مجلس، رییس قوه قضائیه و رییس مجلس در خصوص موضوع اسیدپاشی خبر داد و گفت: این جلسات و پیگیری‌های معاونت زنان صورت گرفته و فراکسیون زنان نیز اقداماتی را در دستور کار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این قربانی اسیدپاشی نماد صبر و شکیبایی در جامعه زنان است، خطاب به مرضیه ابراهیمی گفت: بابت واکنش مناسب، مواضع محکم، صبر و امید به آینده که در نهایت منجر به ازدواج شد تبریک می گویم. به همسر شما نیز بخاطر انتخاب مناسب و مهم ایشان تبریک می گویم.

 

مرضیه ابراهیمی نیز مهم ترین خواسته قربانیان اسید پاشی را وضع قوانین بازدارنده و کنترل خرید و فروش این ماده دانست و گفت: بعد از این اتفاق دغدغه‌هایم تغییر کرده و دیگر نسبت به انسان‌ها و خصوصا زنان شبیه به خود بی‌تفاوت نیستم. از سه سال پیش که عضو انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی شدم متوجه شدم ریشه بیشتر موارد مشابه از یک نزاع خانوادگی، اختلاف نظرهای کاملا پیش پا افتاده و مواردی از این دست بوده که برای جامعه ما بسیار قبیح است.

 حادثه اسیدپاشی مرضیه ابراهیمی در اصفهان در ۲۳ مهر سال ۱۳۹۳ روی داد و در جریان آن، مهاجمان موتورسوار دستکم چهار زن را هدف قرار دادند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.