دیلی میل گزاشر داد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود هشدار داد که اگر کنگره بودجه بیشتری را برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک تامین نکند، در ماه سپتامبر، دولت فدرال آمریکا را تعطیل خواهد کرد،

وی همچنین به مسائل دیگر هم پرداخت از جمله روسیه و کره شمالی و حضور ایران در منطقه و در نهایت برجام و مسائل داخلی ایالات متحده آمریکا، وی همچنین، در بخشی از سخنان شنبه (دیروز) خود در تجمع انتخاباتی ایالت میشیگان آمریکا، گفت که «کار ساخت دیوار آغاز شده است و ما ۱.۶ میلیارد دلار داریم. در بیست و هشتم سپتامبر (ششم مهر) بار دیگر به این موضوع خواهیم پرداخت و اگر تا آن زمان امنیت مرزی نداشتیم، گزینه ای دیگر جز تعطیل کردن کشور نداریم، چون به امنیت مرزی نیاز داریم.»

ترامپ ماه گذشته نیز در مورد ایجاد تغییرات در قانون مهاجرتی آمریکا، تهدید مشابهی کرده بود. ترامپ می گوید ایجاد این تغییرات مانع از ورود جنایتکاران به آمریکا می شود. دولت فدرال آمریکا در ماه ژانویه حول مسئله مهاجرت، تعطیل شد.

 

بودجه مصرفی 1.3 تریلیون دلاری که ترامپ ماه پیش امضا کرد، بودجه دولت را تا آخر سپتامبر (اوایل مهر) تامین می کند. پیشنهاد تعطیلی دولت به احتمال زیاد مورد حمایت دوستان جمهوریخواه ترامپ قرار نخواهد گرفت.

در آستانه انتخابات میان دوره ای آمریکا که در ماه نوامبر برگزار می شود، نمایندگان این حزب خواهان حفظ سلطه خود بر کنگره هستند.

 

 

ترامپ دست به دامان جمهوریخواهان شد

تارنمای آمریکایی هیل نیز گزارش داد: ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود گفت که جمهوریخواهان باید اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ کنند، در غیر این صورت، دمکرات ها وی را استیضاح خواهند کرد.

این تارنما ادامه داد: وی تصریح کرد که «باید مجلس نمایندگان را برای خودمان نگه داریم. زیرا اگر به ماکسین واترز (نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا) گوش دهیم، می بینیم که چطور دور افتاده و می گوید «استیضاحش خواهیم کرد».

 

 

واترز بارها از ترامپ خواسته تا استعفا داده و یا استیضاح را به جان بخرد.

این در حالیست که نانسی پلوسی رهبر حزب اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، درباره تلاش های نمایندگان دمکرات برای استیضاح ترامپ هشدار داده و گفته است که چنین تلاش هایی می تواند پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای، به زیان حزب دمکرات تمام شود.

 

نتایج نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک که در پنجشنبه گذشته منتشر شد، نشان می دهد که اگر دمکرات ها اکثریت کرسی های را در مجلس نمایندگان آمریکا به خود اختصاص دهند، 70 درصد از طرفداران آنها خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ خواهند بود.

 

به گزارش تارنمای خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنرانی روز شنبه خود همچنین با اشاره به مذاکرات آتی با پیونگ یانگ گفت که نشستی با کره شمالی ظرف سه تا چهار هفته آینده برگزار خواهد شد.

ترامپ در این باره گفت که «این نشست نشستی فوق العاده مهم خواهد بود؛ خلع سلاح شبه جزیره کره!»

 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.