جان برنان، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، از گزارش نهایی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به شدت انتقاد کرد.

ساعتی پیش بود که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است در گزارش نهایی خود هرگونه همکاری، هماهنگی و توطئه‌چینی بین ستاد تبلیغاتی ترامپ و روس‌ها در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را رد کرد. هرچند این کمیته در گزارش خود تصریح کرد که روس‌ها از طریق حملات سایبری و تأثیر بر کاربران آمریکایی شبکه‌های اجتماعی به دنبال تأثیرگذاری بر این انتخابات بوده‌اند.

جان برنان در پیامی توئیتری، گزارش منتشر شده از سوی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را «جناحی، ناکامل و عمیقا دچار نقصان» توصیف کرد که از سوی یک کمیته «ناکارآمد» تهیه شده است. برنان در پیام توئیتری خود با حمایت از رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه، نوشت که فعالیت‌های بازپرس ویژه از سوی بازرسانی حرفه‌ای و نه افراد سیاسی به پیش می‌رود و یافته‌های آن جامع و گویا خواهد بود.

رئیس پیشین سازمان سیا در بخش پایانی پیام خود با اشاره به توئیت ترامپ در حمایت از گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: «گوش به زنگ باش آقای ترامپ».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.