«ریحانه طریقت» که به عنوان سرمربی تیم وزنه برداری دختران نوجوانان ایران در «اورگنج» ازبکستان محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارد، افزود: برای حضور دختران وزنه بردار در این مسابقات، زحمات زیادی کشیده شده و «پارمیدا محمودیان» نیز خودش تمرینات زیادی را برای کسب آمادگی پشت سر گذاشته بود و امروز عملکرد خوبی داشت.

وی اظهارکرد: تجربه تیم دختران نوجوان وزنه بردار تنها چند ماه اردو بود که به هر حال قهرمانی نوجوانان آسیا، قدم اول برای حضور مسابقات بین المللی است و از این بابت خیلی خوشحالم و امیدوارم ملی پوشان بتوانند در مسابقات آینده عملکرد بهتری داشته باشند.

پارمیدا محمودیان نیز پس از پایان رقابت های دسته ۵۸ کیلوگرم گفت: رکورد ۱۰۲ کیلوگرم برای اولین مرتبه بد نبود و راضی هستم.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه توانستم پنج حرکت از ۶ حرکت ممکن را درست انجام دهم از عملکردم راضی هستم و از سوی دیگر حریفانم بسیار با تجربه تر بودند.

محمودیان ادامه داد: با تمرینات مستمر و حمایت فدراسیون، امیدوارم که بتوانم سال آینده روی سکو قرار گیرم.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا روزهای سوم تا دهم اردیبهشت جاری به میزبانی شهر «اورگنج» ازبکستان در حال برگزاری است.

پیکارهای وزنه برداری گروه A دسته ۵۸ کیلوگرم دختران در رده سنی نوجوانان و جوانان از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در شهر اورگنج ازبکستان با حضور ۹ وزنه بردار آغاز شد و محمودیان در حرکات یک ضرب وزنه های ۴۰، ۴۵ و ۴۸ کیلوگرم را بالای سر برد.

وی حرکات دو ضرب خود را با وزنه ۴۸ کیلوگرمی آغاز کرد، اما در دومین اقدام از مهار وزنه ۵۳ کیلوگرمی بازماند و در مرتبه سوم وزنه ۵۴ کیلوگرم را بالای سر برد تا به عنوان نخستین بانوی وزنه بردار در تاریخ ورزش ایران با رکورد مجموع ۱۰۲ کیلوگرم در بین ۶ وزنه بردار رده نوجوانان در جایگاه ششم دسته ۵۸ کیلوگرم قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.