البوابه گزارش داد، «خالد بن‌سلمان» سفیر عربستان سعودی در آمریکا روز سه شنبه در پیامی توئیتری مدعی شد که «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به دستور محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولیعهد این کشور ترور شده است.

به گزارش البوابه، سفیر عربستان سعودی در آمریکا در این باره اعلام کرد که محمد بن سلمان وزیر دفاع شخصاً بر این عملیات نظارت کرده است.

حمله منجر به شهادت صالح الصماد توسط پهپاد صورت گرفته و تصاویر نشان می دهد که این روش یک روش کاملا اسرائیلی است.

گفتنی است، شورای عالی سیاسی یمن چندی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرده که صالح الصماد در حمله روز پنجشنبه گذشته جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها در الحدیده یمن شهید شده است.

این شورا ضمن تسلیت شهادت صالح الصماد از انتخاب مهدی المشاط به عنوان رئیس شورای عالی سیاسی یمن خبر داد.

صالح الصماد در سال ۱۹۷۹ در منطقه بنی معاذ از توابع شهرستان سحار در استان صعده (شمال یمن) متولد شد، وی پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه صنعاء، به عنوان مدرس در مدرسه عبدالله بن مسعود در صعده مشغول به کار شد.

صالح الصماد، از آغاز سومین جنگ از جنگ‌های شش‌گانه، جنبش انصارالله را در نبرد با رژیم یمن همراهی کرد، وی پس از سال ۲۰۱۱ مسئولیت ریاست دفتر سیاسی جنبش انصارالله را به دست گرفت.

صالح الصماد در ۶ آگوست ۲۰۱۶، رئیس شورای عالی سیاسی شد و کار خود را در این منصب، پس از ادای سوگند در مجلس نمایندگان (در ۱۴ اوت ۲۰۱۶) آغاز کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.