مایکل اسنایدر فعال سیاسی آمریکایی که در پی نامزدی برای انتخابات آتی کنگره آمریکاست، در مقاله ای می نویسد: چه می گویید اگر به شما بگویم که کرسی های کمیته ها در کنگره فروشی هستند؟ و چه می گویید اگر بگویم که بسیاری از اعضای کنگره مدت زمانی را که پای تلفن برای پول درآوردن می گذرانند، بسیار بیشتر از زمانی است که صرف کاری می کنند که مردم ایالت هایشان به واقع با این هدف آنها را روانه کنگره کرده اند؟ حتما دلیلی برای نفرت شدید عده بسیار زیادی از آمریکایی ها از کنگره وجود دارد. در حال حاضر نرخ مقبولیت کنگره فقط ۱۵ درصد است و این نرخ مقبولیت مدت زمانی بسیار طولانی است که چنین است. همه ما می دانیم که این نهاد به کلی از پاسخگویی به مردم آمریکا سر باز می زند و تنها چیزی که برای آن موضوعیت پیدا کرده پول است و بس. بسیاری پرسیده اند که پس چرا من در پی آن هستم که عضوی از یک نهاد فاسد شوم و من در پاسخ آنها گفته ام  زمان آن است که دولت خود را بازپس بگیریم.

درمبارزات بسیار نزدیکی که من اکنون درگیر آن هستم، هر چه می گذرد موضوع انتخاب بین سیاست های معمول با کسی که خود را متعهد می داند به واشنگتن برود و سیستم را به کلی وارونه کند، شفاف تر می شود.

به باور من ما باید کسانی را به واشنگتن بفرستیم که تمایل دارند در برابر رهبری هر دو حزب ایستادگی کنند. در ادامه قصد دارم برخی از مطالبی را که یک عضو کنگره درباره فساد در واشنگتن گفته با شما در میان بگذارم؛ مطالبی که شما را به حیرت می اندازد. ممکن است عده ای بگویند که فساد چنان فراگیر شده که تلاش برای انجام دادن هر کاری برای مقابله با آن بی فایده است ولی من می گویم که اگر «ما مردم» توانستیم دونالد ترامپ را به کاخ سفید بفرستیم، پس «ما مردم» می توانیم کنگره را نیز بازپس بگیریم.

برای درک اینکه من تا چه اندازه نسبت به این مسئله اشتیاق دارم، لطفا به دو سخنرانی کوتاهی که در طول آخر هفته در «جمهوریخواهان لاتا کانتی» و « جمهوریخواهان نز پرس کانتی» ایراد کرده ام، گوش کنید. واکنش ها نسبت به هر دو مطلب من به شکل حیرت آوری مثبت بوده و هر روزی که می گذرد ما در حال جلب آرای بیشتری هستیم.

ما به تازگی برنامه جذب کمک های مردمی آخر خودمان را برای کارزارهای انتخابات مقدماتی سال۲۰۱۸ آغاز کرده ایم و تلاش داریم ۳۵ هزار دلار گردآوری کنیم تا بتوانیم کل برنامه مان را برای پیش بردن این مبارزه بسیار تنگاتنگ در طول ۶۰ روز باقیمانده  به طور کامل به اجرا بگذاریم. اگر تمایل به مشارکت دارید از چندین راه می توانید این کار را انجام دهید.

کن باک که پیروز انتخابات سال ۲۰۱۴ کنگره بود اخیرا کتابی را به رشته تحریر درآورده که ارکان واشنگتن را به لرزه درآورده است. یو اس ای تو دی درباره این کتاب چنین می نویسد: «این جمهوریخواه پیروز در دوره دوم با انتشار کتاب ناگفته هایش «زهکشی مرداب: چرا واشنگتن از آنچه می اندیشید بدتر است» که به طورمشترک با بیل بلنکزشن نوشته، بسیار بعید است بتواند از این جلوتر برود.»

باک در این کتاب می گوید که قانونگذاران عمدتا «تمساح هایی چاق و شنگولند که از پلکیدن در این مرداب کاملا احساس راحتی می کنند.» او از رهبران جمهوریخواه تحت عنوان «قلدرهای زمین بازی» یاد می کند که از هیچ کوششی فروگزار نمی کنند، از جمله کش و واکش برای تصاحب ریاست کمیته های فرعی و لغو کردن سفرهای خارجی قانونگذاران تا مجازات کردن مخالفان. وی یک سیستم «بپرداز و بازی کن» را به باد انتقاد می گیرد که در آن سهمیه اعضا و روسای کمیته ها بیشتر به مهارت های جذب پول قانونگذاران بستگی دارد تا مهارت های سیاسی آنها.

یکی از چیزهایی که باک فاش کرده و بیش از همه مرا عصبانی می کند، این واقعیت است که کرسی های کمیته ها در واشنگتن اساسا فروشی هستند. در فرازی از کتاب باک چنین آمده است: «روش کار جمهوریخواهان این است. اگر می خواهید در کمیته ای خدمت کنید، باید برای «کمیته ملی کنگره ای جمهوریخواهان» پول جمع آوری کنید. مقدار این پول بسته به نوع و نقش کمیته متفاوت است. مثلا برای خدمت در یک کمتیه سطح B یا C، یک عضو تازه وارد حزب جمهوریخواه باید هر دو سال یک بار ۲۲۰ هزار دلار جذب پول جذب کند...کهنه اعضای  کمیته های سطح A باید بیشتر از دو برابر این مبلغ یعنی ۴۵۰ هزار دلار جمع آوری کنند...اگر رئیس یک کمیته سطح B شده اید - تبریک می گوییم- اکنون از شما انتظار می رود هر سال ۸۷۵ هزار دلار برای کمیته ملی کنگره ای جمهوریخواهان جمع آوری کنید. ریاست یک کمیته سطح A بدین معناست که شما باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار پول جذب کنید.»

به منظور گردآوردن چنین مبالغ کلانی از اعضای کنگره انتظار می رود روزانه تا ۴ ساعت از وقتشان را پشت تلفن و برای جذب پول صرف کنند. این چیزی است که من هفته گذشته مقاله مفصلی درباره آن نوشته بودم.

من پیشاپیش خود را ملزم کرده ام که قصد ندارم در این سیستم مشارکت کنم و نمی خواهم وارد چنین بازی هایی شوم.

با باور من اعضای کنگره باید وقت خود را در واشنگتن صرف انجام کاری کنند که برای آن انتخاب شده اند و اگر می خواهید شاهد کنار گذاشته شدن این سیستم فاسد باشید، امیدوارم در کنار ما بمانید.

از آنجا که ماشین پول واشنگتن پشت سر من قرار ندارد، ما به طور کامل در حال تامین بودجه مبارزات خود از طریق اهدای پول های مردمی هستیم. صدها و صدها میهن پرست در سراسر کشور برای حرکت کردن ما به سمت نوک پیکان این مبارزه کمک کرده اند و اگر شما نیز میل دارید به این تیم ملحق شوید، می توانید از این طریق راه ها مشارکت مالی خود را انجام دهید.

چنانچه ما دربرابر فساد در واشنگتن نایستیم، هر چه می گذرد فساد بدتر و بدتر می شود. به همین دلیل است که ما باید جنگاوران را به واشنگتن بفرستیم و من نسبت به این واقعیت کاملا آگاهم که قرارنیست درآنجا از من استقبال شود. من قصد دارم میزها را واژگون و سیستم فاسد فعلی را وارونه کنم و معلوم است که رهبری حزب به هیچ وجه از این کار خوشش نخواهد آمد.

به نوشته سایت هیل کسانی که با سیستم فاسد فعلی همراهی نمی کنند، معمولا تاوان بسیار سنگینی می پردازند: «و چه می شود اگر شما به عنوان یک عضو کنگره تصمیم بگیرید در این بازی همراهی نکنید؟ اول از همه قادر نخواهید بود از دفاتر کار کمیته ملی کنگره ای جمهوریخواهان استفاده کنید که به طور سنتی دو بلوک دورتر از ساختمان های اداری مجلس واقع شده اند. همچنین  رهبری به کمیته لابی گران خیابان K خبر می دهد که فلان کس اگر تمایل دارد همچنان مورد محبت رهبری باقی بماند، پولی اهدا یا جمع آوری نکرده . اگر به طور مشخص شورشی باشید از سمت هایتان در کمیته ها بر کنار خواهید شد و حتی شاید از سوی یک نامزد مورد حمایت رهبری در انتخبات مقدماتی به چالش کشیده شوید.»

اگر آنها چنین اقداماتی را در مورد من انجام ندهند من باز هم عقب نخواهم نشست. چرا که قصد من این است که به عنوان یک سیاستمدار در آنجا حضور یابم. قصد دارم بخشی از یک جنبش ملی برای بازگرداندن کنگره آمریکا به مردم آمریکا باشم.

کن باک در کتاب خود با رسایی تمام از ضرورت زهکشی مرداب سخن می گوید: «موضع مقرر پدران بنیانگذار ما دور نگه داشتن قدرت تا جای ممکن از دست واشنگتن بود. ما دیگر نمی توانیم نادیده گرفتن این خرد و دوراندیشی آنان را تحمل کنیم. به این دلیل که واشنگتن دارای قدرت بسیارزیادی است ما با یک بدهی ملی فلج کننده دست به گریبانیم. فساد در دولت فدرال یکی از نتایج مستقیم این است که افراد بسیار زیادی هستند که در مرداب های سیاسی راکد کنار رود پوتوماک کاملا احساس راحتی می کنند. تمرکز قدرت در واشنگتن  بدترین ها را به خود جذب و بهترین ها را اغوا می کند و کار برخاستن و هدایت کردن کشورمان به سوی مکانی سالم تر را برای مردان و زنان صاحب شخصیت به غایت دشوار می سازد. بهترین راه برای زهکشی مرداب موجود در واشنگتن حذف کردن انگیزه ها برای سوء استفاده است. مرداب ها زمانی به وجود می آیند که آب در یک مکان جمع می شود و در طول زمان راکد می ماند. زهکشی مرداب به معنای زهکشی واشنگتن صاحب قدرت است. در این صورت واشنگتن نمی تواند از قدرتی سوء استفاده کند که فاقد آن است.»

اگر شما هم می خواهید در زهکشی این مرداب به ما کمک کنید، اکنون زمان عمل است. تنها ۶۰ روز دیگر به انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در ۱۵ ماه می باقی مانده و چهار کارزار انتخاباتی وجود دارد که بسیار به هم نزدیک هستند. همه ما همپای هم حرکت می کنیم، اما دو تا از اردوگاه ها هستند که تاکنون مبالغ اندکی بیشتر جمع آوری کرده اند.

ما باید این شکاف را پر کنیم و دقیقا می دانیم که برای برنده شدن در این رقابت ظرف ۶۰ روز باقی مانده باید چه کنیم. ما در حال حاضر از منابع لازم برای اجرای طرح های خود برخوردار نیستیم و به همین دلیل است که واقعا به کمک شما نیازمندیم.

چنانچه باور دارید که زمان باز پس گرفتن دولت ما فرا رسیده، کسی را به واشنگتن بفرستید که دقیقا نسبت به انجام همین کار متعهد باشد. من خواهان پشتیبانی مالی شما هستم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.