«اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان گفت که کشورش می‌توانست در اقدام نظامی اخیر سه کشور  آمریکا، فرانسه و بریتانیا در سوریه مشارکت داشته باشد.

وی در این مورد به نشریه آلمانی‌ «بیلد‌آم‌زونتاگ» گفت: «آنچه بریتانیا در زمینه حمله هوایی صورت داد را ما هم می‌توانستیم انجام دهیم اما این‌بار از ما درخواست نشده بود.»

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که آلمان به عنوان کشوری که تلاش می‌کند تا کرسی دائم شورای امنیت را به دست آورد، باید مسئولیت بیشتری در زمینه مسایل جهانی بپذیرد و افزود که کشوری مانند آلمان که از لحاظ سیاسی و اقتصادی کشور مهمی است باید به چنین مواردی توجه داشته باشد.

فون‌در لین معتقد است که پس از اقدام نظامی در سوریه امکان تحقق آتش‌بس در سوریه افزایش یافته است و افزود: «این حمله زمینه را برای اقدام به منظور دستیابی به صلح امکان‌پذیر کرده است و باید با دولت اسد در این مورد مذاکره شود.»

این مقام آلمانی همچنین گفت: «باید مراقب باشیم که سوریه به طور کامل در این روند کنار گذاشته نشود. مرحل نخست آتش‌بس و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است و ضرورت دارد علاوه بر اینها با دولت اسد صحبت کنیم.»

آلمان اگرچه در حمله غیرقانونی سه کشور غربی به سوریه مشارکت نداشت اما دولت این کشور از این اقدام نظامی حمایت کرد. این درحالیست که پارلمان این کشور اخیرا این حملات را ناقض قوانین و کنوانسوینهای بین المللی خوانده بود.

۱۸ فروردین ماه بود که تروریست‌های سوری، مدعی حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه دوما شدند. دوما آخرین سنگر تروریست‌ها در غوطه شرقی بود؛ مکانی راهبردی در نزدیکی دمشق که تروریست‌ها پس از محاصره توسط ارتش سوریه و در نتیجه مذاکراتی سخت با دمشق، حاضر شدند آن را ترک و به سمت شمال سوریه راهی شوند.

بامداد شنبه (۲۵ فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، ۱۰۳ فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند.به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد ۷۱ فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده‌اند، جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده مجروح شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.