دکتر رضایی در گفت‌وگویی درباره بحث درمان مصدومان ترافیکی گفت: هیچ اتفاق جدیدی در این زمینه نیفتاده است و کماکان مصدومان حوادث و سوانح ترافیکی به صورت رایگان درمان می‌شوند. البته برای ایجاد نظم اجتماعی اعلام کردیم که کپی بیمه نامه شخص ثالث باید از سوی فرد صاحب خودرو به بیمارستان ارائه شود تا مردم به تدریج همکاری کرده و خودروهایشان را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان داشتن یا نداشتن بیمه نامه ارتباطی به دریافت پول ندارد، گفت: در صورت عدم ارائه بیمه نامه شخص ثالث نیز مصدوم ترافیکی به صورت رایگان درمان می‌شود و دریافت پول از مصدومان به دلیل عدم ارائه بیمه نامه شخص ثالث صحت ندارد.

وی با اشاره به طلب وزارت بهداشت از بیمه‌های تجاری گفت:‌علی رغم اینکه بیمه‌های تجاری پول را از مردم دریافت کرده‌اند اما بیش از یک سال است که ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت را پرداخت نکرده‌اند.

رضایی تاکید کرد: در حال حاضر اگر فردی دچار سانحه شود چه عابر پیاده باشد و چه ضارب فرار کرده باشد، بیمارستان‌ها به صورت رایگان مصدوم ترافیکی را درمان می‌کنند. البته ما هم باید مطمئن باشیم که فرد، مصدوم ترافیکی است.

وی با بیان اینکه کماکان درمان مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی به صورت رایگان ادامه دارد، گفت: هدف ما از دریافت بیمه نامه شخص ثالث این است که به تدریج خودروهایی که بیمه ندارند، متوقف شوند و نظم اجتماعی ایجاد شود. از طرفی وزارت بهداشت از بیمه‌های تجاری می‌خواهد که بدهی‌هایشان را هر چه زودتر پرداخت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.