خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ناظران می‌گویند که حملات هوایی آمریکا، فرانسه و انگلستان علیه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه می‌تواند دست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در مذاکرات بازتر کند چون آنها به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نشان داده‌اند که غرب تمایلی سیاسی دارد که از آن دفاع می‌کند و ظرفیت و توانایی انجام حملات دقیق را دارد.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن در پنتاگون گفت: این اقدامی علیه تسلیحات کشتار جمعی بود و من فکر می‌کنم که این پیامی دقیق به کره شمالی نیز بوده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز از برنامه ژاپن در بررسی خط مشی‌های برنامه دفاع ملی تا پایان سال جاری میلادی استقبال کرد و دو طرف به بررسی استراتژی دفاعی ملی آمریکا پرداخته و گفتند که ائتلاف آمریکا-ژاپن در بازه زمانی که رقابت قدرت بزرگتر بازگشته، بسیار مهم و ضروری است.

وزرای دفاع آمریکا و ژاپن همچنین بر اهمیت همکاری نزدیک بین واشنگتن، سئول و توکیو و سایر کشورهای همفکر برای ایجاد یک پشتیبانی نظامی معتبر برای اعمال کمپین فشار حداکثری بر کره شمالی تاکید کردند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که ائتلاف میان آمریکا و ژاپن سنگ بنای صلح و امنیت در سراسر منطقه پاسیفیک است و ادامه داد: ما با همکاری یکدیگر به بررسی مسیر جدید احتمالی صلح و حفظ آن می‌پردازیم.

وزیر دفاع ژاپن نیز گفت که آمریکا و ژاپن باید به صورت همزمان و هماهنگ با جامعه بین‌الملل برای تضمین این مساله کار کنند مبنی براینکه کره شمالی از تمامی تسلیحات کشتار جمعی و برنامه موشکی خود به صورت کامل دست بکشد و دیگر به آنها بازنگردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.