رویترز از واشنگتن گزارش داد، این اقدام اعتراض آمیز دانش آموزان آمریکایی، تلاشی برای نشان دادن انسجام آنها با هدف واردآوردن فشار به سیاستمداران است تا محدودیت های بیشتری را درخصوص استفاده از سلاح در این کشور اعمال کنند.

همچنین دانش آموزان آمریکایی با این اقدام به کم کاری مسئولان این کشور در تامین امنیت شان اعتراض می کنند.

براساس گزارش منتشر شده توسط سازمان دهندگان این اعتراضات، دانش آموزان بیش از دو هزار و ۶۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی در آمریکا قرار است ساعت ۱۰ صبح جمعه به وقت محلی، کلاس های درس خود را ترک کنند.

سازمان دهندگان اعتراض از دانش آموزان درخواست کرده اند تا امروز لباس های نارنجی به تن کنند. رنگ نارنجی در آمریکا، رنگ رسمی اعتراض به خشونت های مسلحانه است.

همچنین معترضان قرار است به منظور گرامیداشت خاطره قربانیان حادثه دبیرستان «کلمباین» ۱۳ ثانیه سکوت کنند.

حادثه دبیرستان کلمباین در بیستم آوریل سال ۱۹۹۹ روی داد که براثر آن دو دانش آموز، ۱۲ تن از همکلاسی ها و یک معلم را به ضرب گلوله کشتند، سپس خودکشی کردند. از آن زمان به بعد، تیراندازی های گسترده در آمریکا به دفعات در مدارس این کشور تکرار شد.

از ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون حداقل ۲۹۱ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا گزارش شده است و در پی وقوع هر کدام از این حوادث درخواست‌ها برای محدودکردن هرچه بیشتر قوانین مربوط به فروش سلاح و مالکیت آن مطرح می‌شود اما حامیان حمل سلاح همیشه در خنثی کردن این درخواست‌ها موفق بوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.