به گزارش عربی ۲۱، اعضای پارلمان اروپا با اکثریت قریب به اتفاق در بیانیه ای، کشته و زخمی شدن فلسطین های بی گناه را در سه هفته اخیر در راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت سالگرد روز زمین به دست نظامیان اشغالگر محکوم کردند.

پارلمان اروپا در بیانیه خود از ارتش اشغالگر قدس خواست از قوه قهریه در برابر معترضان غیر مسلح استفاده نکند و حق آنان در برخورداری از تظاهرات صلح آمیز را به رسمیت بشناسد.

پارلمان اروپا که در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار گردید، خواستار جلوگیری از ترویج خشونت علیه فلسطینیان توسط نیروی های اشغالگر شد.

در این بیانیه بر تلاش های فوری و گسترده بین المللی برای بازسازی نوار غزه تاکید شده است.

منابع بیمارستانی غزه پیشتر تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست از سلاح غیر متعارف برای سرکوب راهپیمایی بزرگ بازگشت بهره می گیرند.

بیانیه پارلمان اروپایی پس از آن صورت می گیرد که سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه گذشته ۲۴ فروردین اعلام کرد: شمار زخمی های سومین «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به ۷۰۱ تن رسیده است. 

در همین حال، رسانه های فلسطینی شمار شهدای «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه از آغاز این راهپیمایی در۱۰فروردین ۹۷ تاکنون را ۳۴ تن از جمله ۳ کودک اعلام کردند.

مردم غزه جمعه دو هفته پیش (۱۰ فروردین) تظاهراتی را با عنوان راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت چهل و دومین سالگرد &#۳۹;روز زمین فلسطین&#۳۹; (۳۰ مارس) آغاز کردند که ارتش رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشید.

نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی در نخستین جمعه ۱۷ تن را شهید و بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن دیگر را زخمی کردند. 

«روز زمین فلسطین» به نماد مقاومت فلسطینیان برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ (۱۰ فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند، در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.