در این صورت این نخستین سفر &#۳۹;شی جین پینگ&#۳۹; رییس جمهوری چین به کره شمالی خواهد بود که از سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را در اختیار گرفته است.

هنوز تاریخ دقیقی برای این سفر مشخص نشده است اما این گزارش تصریح می کند که دیدار &#۳۹;شی&#۳۹; از کره شمالی خیلی زود و احتمالا پس از «دیدار سران کره شمالی و‌ آمریکا» انجام خواهد شد.

رهبران کره شمالی و آمریکا اواخر ماه می و یا اوایل ماه ژوئن با یکدیگر دیدار خواهند کرد و هم اکنون در حال رایزنی های بلند پایه برای تعیین محل ملاقات و موضوعات نشست هستند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی اواخر ماه مارس به پکن سفر کرد و در دیدار با &#۳۹;شی جین پینگ&#۳۹; رییس جمهوری خلق چین گفت که کشورش «به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره متعهد است».

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری کره جنوبی اطلاع داده اند که رییس جمهور چین که بتازگی دوره زمامداری اش از سوی کنگره تمدید شده است و دستکم تا سال ۲۰۲۳ میلادی در قدرت خواهد بود پس از اجلاس سران کره شمالی و آمریکا راهی پیونگ یانگ خواهد شد.

خبرگزاری کره جنوبی افزوده است رهبران دو کره نیز روز جمعه آینده ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) با یکدیگر دیدار می کند و از روز جمعه این هفته نیز خط تلفنی مستقیم میان آنها فعال می شود و طرفین به طور آزمایشی از آن استفاده می کنند.

در مورد اینکه سران دو کره از این خط ارتباطی چه زمانی استفاده می کنند گزارشی منتشر نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.