فرماندار شهرستان مشگین‌شهر در جریان بازدید از باغات خسارت‌ دیده این شهرستان اظهار کرد: به دنبال کاهش دما و برودت چند روز گذشته در شهرستان مشگین‌شهر باغات به شدت خسارت دیدند که ضرورت دارد در جبران این خسارت وارده اقدامات مناسب انجام شود.

میرعلی رحیمی‌زاد خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر و به دلیل سرما در فصل بهار خساراتی را به باغات وارد کرده است که انتظار می‌رود با توجه به تکرار این شرایط مسئولان امر تدبیری برای تغییر گونه‌های کاشته شده درختان در این منطقه انجام دهند.

وی افزود: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال ارزیابی نهایی از خسارات وارده هستند که سعی خواهد شد بخش عمده‌ای از این خسارت از طریق صندوق جبران شود.

اما در شهرستان خلخال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان بارش برف اخیر و سرمای فروردین خسارتی را به باغداران این شهرستان وارد کرده به طوری که باغات شکوفه داده از بین رفته‌اند.

در شهرستان کوثر نیز سرمازدگی و بارش برف بهاره ۷۵ میلیارد تومان به باغداران خسارت زده که که به نظر می‌رسد با هدف گذاری و برنامه‌ریزی‌ که مسئولان انجام می‌دهند باید منتظر جبران خسارت باغداران از بابت حوادث قهری باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.