«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک تناقض گویی آشکار مدعی شد که «جیمز کومی» را به دلیل تحقیقاتش در خصوص پرونده «مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا» از ریاست پلیس فدرال آمریکا (FBI) برکنار نکرده است!

این در حالی است که ترامپ پیشتر در توضیح دلایل تصمیم خود برای برکناری جیمز کومی، به تحقیقات وی در خصوص پرونده روسیه اشاره کرده بود. 

در همین ارتباط، ترامپ روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «جیمز کومی غیرقابل اعتماد و بدترین رئیس اف بی آی در تاریخ آمریکا به دلیل انجام تحقیقات دروغین در خصوص پرونده روسیه اخراج نشد!»

گفتنی است که ترامپ طی روزهای اخیر با شدت بخشیدن به حملات لفظی خود علیه کومی، او را «فردی نفرت انگیز» خواند و گفت که وی بدترین رئیس اف بی آی در تاریخ این کشور است.  

«جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی نیز در مصاحبه با شبکه سی بی اس، ضمن انتقاد مجدد از دونالد ترامپ و حلقه نزدیکان وی، رهبری ترامپ را همانند فردی دانست که یک گروه اوباش را رهبری می کند.

جیمز کومی در کتاب خود با عنوان «وفاداری برتر: حقیقت، دروغ و رهبری» درباره دونالد ترامپ نوشته است: «او کسی است که گمان می‌کند همه جهان علیه او متحد شده است، خواستار وفاداری مطلق همه افرادی است که با او کار می‌کنند و فردی است که می‌تواند در هر رابطه‌ای دروغ بگوید».

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست با اشاره به کتاب جیمز کومی نوشت که دونالد ترامپ به هیچ وجه خود را به حقیقت و سیستم‌های ارزشی پایبند نمی‌داند.

جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی، در آخرین کتاب خود به نخستین دیدار خود با دونالد ترامپ نیز اشاره کرده و می‌نویسد که رفتار ترامپ او را به یاد ایامی انداخته است که او مأمور مبارزه با مافیا بود. کومی در عین حال ترامپ را فردی بی‌شرم خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.