حسینعلی امیری، امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. ما منتظریم تا مجلس برنامه خود را به ما پیشنهاد بدهد تا من هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهم. قطعا رئیس‌جمهور و رئیس مجلس جزو سخنرانان این جلسه خواهند بود اما درباره سخنرانی سایر اعضای دولت و مجلس منتظر برنامه مجلس هستیم. ان‌شاءالله خروجی این جلسه به نفع کشور، نظام و مردم خواهد بود و باعث ارتقای تعاملات مجلس و دولت می شود.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا نامه نمایندگان مجلس برای برکناری رئیس بانک مرکزی به دست رئیس‌جمهور رسیده است، بیان کرد: تاکنون من نامه‌ای از نمایندگان مجلس برای برکناری رئیس بانک مرکزی ندیده‌ام.

وی همچنین درباره سوالات مطرح شده نمایندگان از رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: با پاسخ‌های نمایندگان رئیس‌جمهور به سوال اول و دوم نمایندگان در کمیسیون اقتصادی، اکثر نمایندگان مجلس قانع شدند. در خصوص سوال سوم هم توضیحات حقوقی وجود دارد که نمایندگان دولت با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس، توضیحات حقوقی لازم را ارائه می کنند و امیدواریم اعضای کمیسیون اقتصادی و هیئت رئیسه مجلس به این توضیحات توجه کنند. با استدلال‌هایی که وجود دارد سوال سوم هم حل و فصل می‌شود. سوال چهارمی هم مطرح و به دفتر رئیس‌جمهور ارسال شده است. من منتظرم که این سوال به دستم برسد تا از محتوای آن آگاه شوم و در فرصت مقتضی پاسخ‌های لازم را ارائه می‌دهیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیری از دولت در مجلس مطرح شده است، گفت: فعلا هیچ استیضاحی در مجلس مطرح نیست. البته از استیضاح سه وزیر دولت زمان زیادی نمی‌گذرد، بنابراین نباید منتظر استیضاح دیگری باشیم. وظیفه مجلس نظارت بوده و حق سوال و استیضاح دارد. دولت هم پاسخگو بوده و این مسائل تاثیری در مناسبات خیلی خوب دولت و مجلس نمی گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.