تارنمای یاهو نیوز روز سه شنبه گزارش داد، دو تیم فوتبال روسیه و فرانسه روز سه شنبه هفتم فروردین ماه ۹۷، در دیداری دوستانه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، این دیدار با ۲ گل &#۳۹;کیلین امباپه&#۳۹; مهاجم فرانسوی تیم پاری سن ژرمن و تک گل پوگبا سه بر یک به سود تیم ملی فرانسه به پایان رسید.

بر اساس گزارش ها، پائول پوگبا و عثمان دمبله دو بازیکنی بودند که در جریان این دیدار دوستانه، هدف توهین های نژادپرستانه ی هواداران روس قرار گرفتند.

سخنگوی فیفا پیش از این گفته بود که جمع‌آوری گزارش‌های مختلف و دلایل مستند دال بر رفتارهای نژاد‌پرستانه در ورزشگاه سن‌پترزبورگ در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

این تارنمای خبری ادامه داد: پس از جمع آوری شواهد از جمله مدارک ارائه شده توسط ناظران سازمان &#۳۹;فوتبال علیه نژادپرستی&#۳۹; (FARE)، فیفا فرآیند رسیدگی به تخلفات انضباطی رخ داده در این دیدار را آغاز کرد.

علاوه بر این، اتحادیه فوتبال اروپا فیفا، روند رسیدگی به پرونده مربوط به تخلفات انضباطی تیم زنیت را که گفته می شود هوادارانش در رقابت های لیگ اروپا علیه تیم لایپزیگ شعارهای نژادپرستانه سر داده بودند، آغاز کرده است.

طبق برنامه اعلام شده، ورزشگاه کرستوفسکی (ورزشگاه اختصاصی تیم زنیت)، علاوه بر دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، بازی های روسیه- مصر، برزیل- کاستا ریکا و نیجریه-آرژانتین را نیز میزبانی خواهد کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.