علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب(دوشنبه ٢٧ فروردین ماه) در ضیافت شام رییس مجلس ویتنام، از نحوه ترتیب جلسات، مذاکرات و پذیرایی مجلس ویتنام تشکر کرد و گفت: مذاکرات سازنده و خوبی با مقامات کشور ویتنام انجام و در دیدار با نخست وزیر به تفصیل درباره موضوعات مختلف بحث شد، که بنابر توصیه رئیس مجلس ویتنام در این مذاکرات نتیجه خوبی حاصل شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم سطح روابط تجاری دو کشور را به سطح مورد نظر برسانیم، افزود: شما ملت ویتنام در ایران مورد احترام هستید و تلاش ها و مبارزات شما برای استقلال همیشه در ذهن ملت ایران پابرجا است و ملت ایران همیشه با احترام نسبت به ملت ویتنام برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: ما پس از این سفر با برداشت های مثبت به سمت ایران برمی گردیم و به شما تبریک می‌گویم که ضمن حفظ استقلال به توسعه کشور خود کمک کردید.

رییس مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس ویتنام دعوت کرد که سفری به ایران داشته باشد و تصریح کرد: ایران از ظرفیت های خوبی که می توان برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور استفاده کرد، استقبال می‌کند.

خانم نوین وین تی کیم آن با بیان اینکه سفر رئیس مجلس ایران به ویتنام قطعا به تحکیم روابط دو کشور کمک می کند، افزود: بنده از نتایج مذاکرات امروز خرسند بوده و مسرورم که در عالی‌ترین سطح در حوزه همکاری‌های سیاسی اقتصادی و تجاری توافق حاصل شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر همکاری پارلمانی خوبی انجام شود به تقویت همکاری دو کشور کمک می شود،  تصریح کرد: امیدوارم روابط دو کشور ویتنام و ایران روز به روز توسعه یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.