دویچه وله گزارش داد، به گفته تحلیلگران سیاسی و نظامی، خوشبختانه در حمله اخیر، فرماندهان نظامی کشورهای غربی حاضر در جنگ با مدیریت هوشمندانه، از آتش‌افروزی بیشتر جلوگیری کردند و علی‌رغم تمایل سیاست‌مداران، اهداف این حمله موشکی را به گونه‌ای تنظیم کردند که تلفات انسانی به حداقل رسیده و احتمال آسیب به نیروهای نظامی روسیه کاهش یابد.

چند روز قبل از وقوع حمله موشکی به سوریه، پیام‌های هشدارآمیز از دو طرف حاضر در بحران سوریه شنیده شد که از وقوع رویدادی به مراتب شدیدتر از حملات موشکی اخیر خبر می‌داد.

به گفته کارشناسان سیاسی، خوشبختانه در این حمله نظر فرماندهان نظامی سه کشور غربی حاضر در جنگ به نوعی سرکوب‌گر نیت شوم سیاستمداران شده و بنابراین اهداف مورد اصابت موشک محدودتر شد.

آنچه که در این حمله موشکی به وضوح قابل مشاهده است، هدف‌گیری با احتیاط نیروهای غربی با توجه به حضور نیروهای نظامی روسیه در خاک سوریه است.

با توجه به اینکه در حال حاضر چند هزار نیروی نظامی روسیه در خاک سوریه حضور دارند و چندی قبل نیز یکی از سربازان روسی مورد هدف نیروهای ائتلاف قرار گرفته بود، بنابراین با واکنش تند روسیه در این مورد، اینبار نیروهای غربی با دقت بیشتری اهداف مورد نظرشان را انتخاب کردند.

امروزه اکثر کارشناسان صاحب نام سیاسی می‌دانند که حملات موشکی نیروهای ائتلاف به سوریه هیچ بازخورد مثبتی برای سیاست‌مداران جاه‌طلب این کشورها نخواهد داشت و صرفا بحران سوریه را پیچیده‌تر خواهد کرد.

در شرایط فعلی، بحران سوریه به یکی از پیچیده‌ترین صحنه‌های جنگی جهان در طول تاریخ تبدیل شده و کشورهای غربی به وضوح دریافته‌اند که پیشتیبانی ایران و روسیه از استقلال سوریه هرگز کمرنگ نخواهد شد و پیروزی محور مقاومت هدف اصلی ایران و روسیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.