در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران یک فوریت نرخ کرایه تاکسی‌ در سال ۹۷ و کرایه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در دستور کار قرار گرفت.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ پیشنهادی تاکسی‌ به طور تخصصی پیش از سال در شهرداری تنظیم شد، اما تنظیم لایحه و مقررات آن تا قبل از تعطیلات به طول انجامید؛ بنابراین با یک فوریت پس از تعطیلات نوروز به صحن آمد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه موافق یک فوریت است، اما چرا اِنقدر دیر این لایحه به شورا ارائه شده است؟ گفت: باید این لایحه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

الهام فخاری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه به یک فوریت اعتراضی ندارم، اما چرا طرح‌ها و وظایف‌ مأموریتی که باید زودتر به شورا ارائه شود، به صورت فوریت ارسال می‌شود؟ گفت: چندین‌بار است که طرح‌ها و لوایح با فوریت به شورا ارائه شده و این موضوع تکرار می‌شود.

الویری نیز در توضیح این موضوع گفت: اگر موضوع دوفوریتی بود، این انتقاد وارد بود اما یک فوریت یعنی این موضوع در کمیسیون خارج از نوبت و در صحن نیز یک فوریت بررسی شود.

وی ادامه داد: قیمتگذاری باید در ابتدای سال به نتیجه برسد و زمان را از دست ندهیم.

در نهایت این دو مصوبه با ۲۰ موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.