استریت تایمز به نقل از پلیس سنگاپور خبر داد: این مرد ۴۶ ساله متهم است نامه های تهدید به بمب گذاری را به سازمان های دولتی و مراکز مختلف خدمات عمومی در پایتخت این کشورارسال کرده است.

براین اساس ، پلیس سنگاپور روز گذشته همزمان از مراکز مختلفی دراین شهر مانند هتل ها ، دفاتر دولتی و فروشگاهها و مراکز بزرگ خرید، گزارش تهدید به بمب گذاری دریافت کرد به این اقدامات سبب ایجاد هراس عمومی شده بود.

نیروهای پلیس سنگاپور اقدامات گسترده ای برای یافتن عامل این تهدیدات انجام دادند و پس از شناسایی وی را دستگیر کردند.

طبق این گزارش ،این فرد دستکم با نامه های تهدید آمیز خود دستکم فعالیت ۵ سازمان و مرکز بزرگ عمومی را در این شهر دچار اختلال کرده بود.

در گزارش پلیس بدون اشاره به اهداف تهدیدکننده و یا ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه ، تاکید شد، بررسی های اولیه نشان می دهد که تهدید کننده ابزار لازم برای اجرایی کردن تهدیدات خود را نداشته است.

به نوشته استریت تایمز، این فرد احتمالا با ۹ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی سنگین روبه رو خواهد بود.

پلیس سنگاپور تاکید کرد: به طور جدی با تمام تهدیدات امنیتی دراین کشور مقابله خواهد کرد و افرادی که موجب انتشار هشدارهای عمومی شوند، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح سنگاپور سال گذشته اعلام کرد با توجه به رشد تهدیدات تروریستی در منطقه ، ۱۸ هزار نیروی تمام وقت از نظامیان این کشور برای مقابله با این خطرات در زمینه های مختلف آموزش می بینند.

سال گذشته ویدئویی در رسانه های اجتماعی منتشر شد که حاکی از تلاش گروه تروریستی داعش برای عضو گیری دراین کشور جنوب شرق آسیا بود. فیلیپین، مالزی، میانمار، اندونزی از دیگر کشورهای این منطقه نیز با تهدیدات تروریستی گروه داعش روبه رو هستند. 

براساس گزارش نهادهای ذیربط در مالزی ، بیش از ۳۰۰ نفر از حامیان گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۳ تاکنون در این کشور دستگیر شدند.

پدیده «تروریسم» در جنوب شرق آسیا از چالش های مهم امنیتی محسوب می‌شود به گونه ای که وزیران دفاع ۱۰ کشور اتحادیه جنوب شرق آسیا پیشتر دربیانیه مشترکی اعلام کردند که تروریسم جدی ترین خطر امنیتی این منطقه است و این کشورها توافق کردند تا در زمینه مقابله با آن، با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.