محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که از روز یکشنبه (۱۹ فروردین ماه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به چهار کشور سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا سفر کرد، امروز (جمعه) به تهران بازگشت.

وی پس از بازگشت دقایقی قبل در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی از همراهانش در این سفر نوشت: «بازگشت از ملاقات‌هایی مفید و پربار در سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا به همراه ده‌ها نفر از مدیران عامل شرکت‌های ایرانی.»

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قراردادهای زیادی در طول این سفر امضا شد، اعلام کرد که «انعقاد قراردادهایی نیز در دستورکار قرار دارد.»

ظریف در ادامه می‌افزاید: « درهای ایران برای تجارت با بسیاری از دوستان در سراسر جهان باز است.»

به گزارش فارس،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه ۱۹ فروردین سالجاری (۱۳۹۷) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور سفر به چند کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی تهران را ترک و راهی داکار پایتخت سنگال، اولین مقصد این سفر شد.

مدیران ده‌ها شرکت و کارآفرینان حوزه‌های تجاری اقتصادی، مالی، دانش بنیان ...‌ از بخش‌های خصوصی و دولتی وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی کردند.

وی پس از رایزنی با مقامات سنگال و شرکت در مجمع اقتصادی مشترک ایران و سنگال، راهی برازیلیا پایتخت برزیل شد و در مدت حضور یک روزه در این کشور با مقامات برزیلی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد و در نشست تجاری مشترک دو کشور حضور یافت.

اروگوئه سومین مقصد این سفر بود و ظریف در مدت حضور در این کشور ضمن گفت‌وگو با مقامات اروگوئه در همایش تجاری مشترک دو کشور شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در پایان این سفر به نامیبیا رفت و ضمن دیدار با همتای خود در نشست مشترک تجاری ایران و نامیبیا شرکت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.