منابع پاکستانی اعلام کردند: ۵ تن از قضات ارشد دادگاه عالی امروز در اسلام آباد پرونده تعین مدت سلب صلاحیت نواز شریف را مختومه اعلام کرد و براساس آن دادگاه رای به سلب صلاحیت مادام العمر نواز شریف داد.

قضات دادگاه عالی پاکستان سال گذشته پس از رای اولیه خود که در پی آن نواز شریف سلب صلاحیت و از قدرت برکنار شد اعلام کرده بودند که رای نهایی درخصوص تعین مدت سلب صلاحیت نواز شریف بررسی و متعاقبا اعلام خواهد شد.

با رای امروز دادگاه نواز شریف تا آخر عمر نخواهد توانست در انتخابات محلی، پارلمانی، ریاست جمهوری شرکت کند.

روز ششم مرداد ماه سال گذشته و در پی صدور حکم دادگاه عالی پاکستان، صلاحیت نخست وزیری &#۳۹;میان‌ محمد نواز شریف&#۳۹; سلب شد و او برای سومین بار در طول حیات سیاسی خود مجبور شد تا در نیمه راه مسئولیت نخست وزیری، مهمترین کرسی قدرت سیاسی کشورش را ترک کند.

نواز شریف و فرزندانش مریم نواز، حسین نواز و حسن نواز براساس اسنادی که موسسه پانامایی &#۳۹;موسک فونسکا&#۳۹; در سال های گذشته افشا کرد و به &#۳۹;پرونده پاناما&#۳۹; معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند و نواز شریف توسط حکم داده عالی سلب صلاحیت و سپس برکنار شد.

پس از آن درخواست تجدید نظر نواز شریف از سوی دادگاه عالی نیز رد شد، و وی تقریبا تمام امیدش را برای تغییر حکم دادگاه از دست داده است.

دادگاه عالی پاکستان همچنین جهانگیر ترین سیاستمدار ارشد حزب تحریک انصاف، سرسختر ترین رقیب سیاسی نواز شریف و حزب مسلم لیگ نواز، را نیز در ارتباط با پرونده مخفی سازی دارایی های شخصی، تا آخر عمر سلب صلاحیت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.