به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، لودریان امروز /پنجشنبه/ اظهار داشت: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه درباره احتمال آغاز این حمله به دلیل «بی احترامی به یک قرارداد بین المللی علیه استفاده از سلاح های شیمیایی» که «خط قرمز» فرانسه است، چنین تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. 

وزیر امور خارجه فرانسه در گفت و گو با خبرنگاران در رومانی گفت: ما بسیار جدی هستیم. همان طور که رئیس جمهور گفت نمی توان این وضعیت را تحمل کرد. 

لودریان در پاسخ به پرسشی درباره مشورت فرانسه با آمریکا که تهدید به اقدام نظامی علیه سوریه کرده است، افزود: فرانسه در تصمیم گیری ها مستقل عمل می کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) تهدید کرد که کشورش بزودی به دلیل حمله شیمیایی به نزدیکی دوما به سوریه حمله نظامی خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا، تروریست های سوری مدعی اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت که در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. 

این در حالی است که دولت دمشق، هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجهات دانسته است.

به دنبال توئیت های ترامپ درباره آمادگی کشورش برای حمله به سوریه، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه ای درباره آنچه پیامدهای سیاست های ماجراجویانه آمریکا و متحدانش برای امنیت و صلح بین المللی اعلام شده است، هشدار داد.

منابع انگلیسی نیز از برگزاری نشستی در این کشور برای تصمیم گیری درباره حمله به سوریه خبر داده اند.

به گفته منابع مذکور، نشست موسوم به کابینه جنگ پس ‌از آن تشکیل خواهد شد که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس قانع شود که ارتش سوریه در حمله شیمیایی شهرک دوما مسئول بوده است.

با وجود گمانه زنی ها درباره حمله احتمالی به سوریه، بسیاری این حمله را عامل بی ثباتی و دامن زدن به تنش ها در منطقه ارزیابی می کنند. ائتلاف توقف جنگ که بزرگ‌ترین نهاد مخالف جنگ در انگلیس به شمار می‌رود درگیری نظامی در سوریه را محکوم ‌به شکست دانسته و تصریح کرده که تنها راه‌حل بحران این کشور، ایجاد آتش‌بس از سوی تمام طرف‌ها و به‌طورکلی راهکار سیاسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.