هر ساله سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) با جمع آوری داده‌های لازم، اطلاعاتی درباره سوانح جاده‌ای و دلایل تصادفات در ایالات متحده را منتشر می‌کند.

این سازمان اخیرا گزارش مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر نموده که نشان می‌دهد، علاوه بر ۲۰۱۶، کشور آمریکا در سال ۲۰۱۷ نیز رکورددار تلفات حوادث جاده‌ای در جهان بوده است. 

در زیر به آمار تلفات و دلایل شایع در بروز تصادفات می‌پردازیم:

*مرگ ۴۲ هزار آمریکایی در تصادفات جاده‌ای

 سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد:‌ در سال ۲۰۱۷، ۴۲ هزار آمریکایی در تصادفات جاده‌ای جان باختند. 

براساس آمار همین سازمان در سال ۲۰۱۶، ۳۷ هزار و ۴۶۱ آمریکایی در تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند؛ از سال ۲۰۰۷ به بعد، سال ۲۰۱۷ و بعد از آن سال ۲۰۱۶، رکورددار میزان تلفات حوادث جاده‌ای در کشور آمریکا است. 

*مرگ ۳۷ هزار و ۴۲۳ نفر در حوادث جاده‌ای سال ۲۰۱۵

داده‌های اولیه از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر در جاده‌ها بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند و در سال ۲۰۱۵ هم با رشدی ۷.۷ درصدی، حدود ۳۷ هزار و ۴۲۳ مورد مرگ ومیر گزارش شده که از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون بی‌سابقه بوده است.

*افزایش رانندگی مردم عامل مهم در بروز تصادفات

براساس آمار اداره فدرال بزرگراه، در سال ۲۰۱۵ میلادی حداقل ۱۰۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مایل توسط خودروسواران آمریکایی طی شده است، اما در سال ۲۰۱۶ میلادی و تنها در نیم سال اول آن که هنوز تعطیلات پیش از عید شروع نشده است، حدود ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مایل توسط رانندگان آمریکایی طی شده که حکایت از افزایش ۳.۳ درصدی تردد در جاده‌ها را دارد.

این رقم در سال ۲۰۱۷،  ۶۰ میلیارد مایل را رد کرد و رکورد بیشترین افزایش تردد در جاده‌ها را زد. 

 *مصرف الکل عامل مهم در بروز تصادفات 

اداره فدرال بزرگراه آمریکا گزارش کرده است: بیش از ۱۵ هزار کشته در تصادفات جاده‌ای در سال ۲۰۱۷، مربوط به مصرف الکل و حالت غیر عادی رانندگان می‌شود.

*۱۳ هزار کشته تنها به علت سرعت غیر مجاز 

آمارها حاکی از آن است که حدود ۱۳ هزار نفر تنها به علت سرعت غیر مجاز جان‌باخته‌اند. 

*مرگ ۳ هزار کودک زیر ۱۶ سال در سال ۲۰۱۷

داده‌های موجود نشان داده است، در حوادث سال گذشته میلادی حدود ۳ هزار کودک و نوجوان زیر ۱۶ سال جان باخته‌اند. 

*افزایش مرگ و میر دوچرخه‌سواران و عابران پیاده

 طبق آمار رسمی گزارش شده، در سال ۲۰۱۷ میلادی حداقل ۱۷ درصد مرگ و میر برای دوچرخه سواران، ۱۵ درصد مرگ و میر برای عابرین پیاده و ۱۴ درصد مرگ و میر برای موتورسیکلت سواران رشد داشته است که به نسبت سال ۲۰۱۶ تقریبا با رشد ۱۲ درصدی مواجه بوده است. 

*نقش پررنگ عوامل انسانی در حوادث جاده‌ای

عوامل انسانی مثل رانندگی در حالت غیر عادی، عدم رعایت سرعت مجاز و نبستن کمربند ایمنی به طور قابل ملاحظه‌ای سبب افزایش میزان تلفات جاده‌ای می شوند.

پایبندی به قانون، رعایت نکات ایمنی و پرهیز از رفتارهای خطرناک در پشت فرمان تا حد قابل توجهی در پیشگیری از سوانح و در نتیجه کمتر شدن تلفات جاده‌ای موثر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.