عضو هیات علمی و مدیر گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند گفت: این آثار در ششمین فصل کاوش های باستان‌شناسی دانشجویان گروه باستان شناسی این دانشگاه شناسایی شد.

زارعی با بیان اینکه نتایج مطالعات سطحی و کاوش‌های صورت گرفته نشان داد این آثار از قرن سوم و چهارم هجری تا دوره صفویه است، افزود: بیشترین مدارک و شواهد بدست آمده سازه‌های معماری همچون آثار سفالی و آجری مربوط به قرون میانه اسلامی را نشان می دهد.

وی گفت: ششمین فصل کاوش‌های باستان‌شناسی دانشجویان با هدف شناسایی و خواناسازی فضاهای معماری در قسمت شرقی قلعه کهنگ از هفتم اسفند ۹۶  آغاز شد و تا ۲۷ فروردین ادامه دارد .

عضو هیات علمی و مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه بیرجند از ادامه کاوش‌ها در این منطقه خبر داد و افزود: محوطه تاریخی کهنگ سربیشه به عنوان کارگاه کاوش و عملیات صحرای از سال ۹۲ برای فعالیت های آموزش گروه باستان شناسی این دانشگاه در نظر گرفته شده و تاکنون آثاری همچون قطعات شیشه، ظروف شیشه ای و سنگی، مهره ها، آثار چوبی و فلزی به دست آمده است.

محوطه تاریخی کهنگ سربیشه از محوطه های اسلامی مهم شرق کشور است که در دهستان مؤمن‌آباد بخش مرکزی سربیشه و در  ۵۰ متری شرق روستای کهنگ قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.