روسیا الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل با اعلام اینکه "عده‌ای به دنبال کاشت بذر ترس و تفرقه در صفوف ارتش هستند که از مرزهای جنوبی در مقابل عملیات‌های تروریستی و تحرکات جنبش حماس، محافظت می‌کند"، خواستار محاکمه گروه بتسلیم شد.

این سخنان لیبرمن پس از آن ایراد شد که گروه حقوق بشر یهودی بتسلیم سه شنبه گذشته از سربازان رژیم صهیونیستی خواسته بود تا به دستورات فرماندهان خود مبنی بر شلیک به سمت تظاهر کنندگان فلسطینی در نزدیکی دیوار امنیتی حائل میان نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی عمل نکنند.

بتسلیم در مقاله‌ای نوشت: چرا سربازان باید به تظاهرکنندگان غیرمسلح شلیک کنند؟ آنها به افراد غیرمسلحی تیراندازی می‌کنند که هیچ خطری ندارند، سربازان به سمت تظاهر کنندگان شلیک می‌کنند که در طرف دیگر دیوار مرزی بین اسرائیل و نوار غزه هستند!

این سازمان تاکید کرد که هرگونه دستور به سربازان برای شلیک به افرادی که به دیوار نزدیک شده و به دنبال وارد کردن خسارت به آن هستند و یا اینکه قصد عبور از آن را دارند، ممنوع است.

گروه بتسلیم بارها گزارش‌هایی از جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها ارائه کرده و از سال ۲۰۰۰ تاکنون حدود ۸۰۰ اعتراض به نظامیان اسرائیلی به ارتش این رژیم تحویل داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.