دویچه وله گزارش داد، دادستان و پلیس آلمان در یک بیانیه مشترک اعلام کرد: این افراد بازداشت شده بر اساس برخی شواهد به دست آمده دستگیر شده‌اند و سن آنها بین ۱۸ تا ۲۱ سال است.

از سوی دیگر پلیس برلین در پیامی در توئیتر اعلام کرد: این شش نفر در همکاری با دفتر دادستانی برلین بازداشت شده‌اند.

همچنین روزنامه دی‌ولت در گزارشی اعلام کرد: مظنونان بازداشت شده قرار بود با استفاده از چاقو به مردم حاضر در این مسابقه حمله کنند.

این روزنامه اعلام کرد: مظنون اصلی بازداشت شده با انیس عامری، پناهجوی تونسی که درخواست پناهندگی‌اش رد شده بود ارتباط دارد.

انیس عامری، تروریست تونسی ۲۴ ساله حامی داعش بود که در روز ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۶ با یک کامیون به بازار کریسمس در "برایت‌شاید پلاتز" شهر برلین حمله برد. در اثر این حمله ۱۲ تن کشته و ۵۰ تن زخمی شدند. گرچه مهاجم موفق به فرار شد اما روز ۲۳ دسامبر هنگام ورود به شهر میلان ایتالیا توسط نیروهای امنیتی به ضرب گلوله کشته شد.

سخنگوی پلیس آلمان اعلام کرد: شواهد موجود قابل استناد بوده اما هنوز تایید نهایی نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد اما اکنون هیچگونه نشانه قطعی مبنی بر احتمال وقوع حمله در مسابقه دوی نیمه ماراتن برلین تایید نشده است.

در راستای تحقیقات پلیس نیروهای پلیس به یکی از آپارتمان‌های مظنونان هجوم برده و آنجا را مورد بازرسی قرار داد.

براساس گزارش دی‌ولت مظنون اصلی که هنوز هویت آن مشخص نیست دو چاقو داشته که بسیار تیز بوده‌اند.

همچنین در آپارتمان‌های مورد تفتیش مواد منفجره نیز کشف شده است.

تلفن همراه و کامپیوترهای موجود در این خانه‌ها نیز برای تحقیقات بیشتر ضبط شده است.

مسابقه دوی نیمه ماراتن برلین با حضور نزدیک به ۶۳۰ نیروی پلیس برگزار شد.

به تازگی وزیر کشور آلمان پس از حمله اخیر در این کشور گفت: دولت هر اقدامی برای حفاظت از شهروندان انجام می‌دهد. ما بار دیگر یک حمله را تجربه کردیم. متاسفانه ایجاد امنیت مطلق امکان پذیر نیست.

با این حال مقامات آلمان اعلام کردند که عامل حمله چند روز گذشته در شهر مونستر آلمان یک شهروند آلمانی ۴۸ ساله بوده که مشکلات ذهنی داشته و هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط وی با افراط گرایان وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.