سعید جلیلی عصر یکشنبه(۱۹ فروردین) در دیدار جمعی از دانشجویان با وی، با اشاره به برخی اتفاقات اخیر گفت: کینه‌توزی‌های امروز دشمن حاصل تنومندی درخت انقلاب اسلامی است و استکبار می‌خواهد ناکامی‌های خود در مواجهه‌ی چهل ساله با انقلاب اسلامی را با اتهام‌های مختلف بپوشاند.

وی تاکید کرد: دشمنان به صراحت بیان می‌کنند که نمی‌توانند محبوبیت و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه را تحمل کنند و عصبانی هستند که در دهه ۹۰ جوانان ما با همان شور دهه ۶۰ مصمم به مبارزه با مزدوران آن‌ها هستند و جان خود را هم در این راه فدا می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: برای دشمنان قابل تحمل نیست که شهدای مدافع حرم به عنوان جوانان دهه ۹۰، همان پرچم عزت و آزادی‌خواهی ملت‌ها را مانند جوانان دهه ۶۰ به اهتزاز در آورده‌اند.

جلیلی تصریح کرد: استکبار از این‌که سرمایه‌های ارزشمند انقلاب امروز تکثیر شده و جوانان مدافع حرم مانع جدی در برابر تحجر و خشونت داعش هستند، عصبانی است. آن‌ها از اینکه جوانان ما با پیروی از ولایت، مدافع امنیت، آزادی و آزادی فکری در منطقه هستند نگرانند و به همین دلیل دنبال اتهامات واهی به انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: اگر نتانیاهو، ترامپ، ترزا می و بن‌سلمان ما را به «سلطه‌جویی منطقه‌ای» متهم می‌کنند، برای آن است که دفاع رهبری و مردم ما از مردم مظلوم فلسطین را «سلطه‌جویی منطقه‌ای» می‌نامند. آن‌ها دفاع از کشورهای منطقه را در برابر اشغالگری آمریکا «سلطه‌جویی منطقه‌ای» می‌دانند، آن‌ها مبارزه با پیاده‌نظام آمریکا و رژیم صهیونیستی چون داعش را «سلطه‌جویی منطقه‌ای» می‌خوانند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کسانی که جمهوری اسلامی را هم‌نوا با آمریکا و اسلام آمریکایی متهم به «سلطه‌جویی منطقه‌ای» می‌کنند، آیا نباید از این تحلیل خود احساس شرم کنند؟ آیا تحلیل‌های همسو با آمریکا و اسلام آمریکایی را می‌توان بیان صادقانه از توصیف وضع موجود تلقی کرد؟

جلیلی در پایان تصریح کرد: کسانی که چنین جملاتی را بیان می‌کنند باید در پیشگاه شهداء استغفار کنند و از خانواده محترم شهدای حرم عذرخواهی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.