به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در فراخوان این دوره از جشنواره آمده است که موسیقی بومی نواحی مختلف ایران، به رغم تنوع و تکثر، چنان با جلوه‌های حیات فردی و گروهی اقوام متنوع این سرزمین پیوند مستحکم داشته که کمتر آداب و مناسک و یا رفتارهای آیینی‌ای را در بین مردم می‌توان یافت که با موسیقی سازی و آوازی همراه نشده باشد. از این رو موسیقی نواحی مختلف ایران، یکی از منابع مهم تاریخ شفاهی محسوب می‌شود. منبعی که آینه تمام‌نمای وقایع و اتفاقات تاریخی و اجتماعی فرهنگ قومی، در قالب آفرینش ترانه‌های اجتماعی و سیاسی و شرح دلاوری‌های مردمان این سامان است.

موضوع محوری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، آفرینش آثار با کلام، مبتنی بر شعرهای حماسی با گویش و زبان قومی با مضامین حماسی (پهلوانی) است.

تشویق و ترغیب هنرمندان موسیقی نواحی کشور به آفرینش  نغمات (ملودی) جدید مبتنی بر فرهنگ موسیقایی بومی، به منظور حفظ و انتقال ویژگی‌های موسیقی نواحی ایران به آیندگان، ایجاد فضای مناسب، به منظور عرضه‌ آثار خلق‌شده‌ موسیقی بومی، بسط و تعمیق موسیقی آوازی و گسترش نغمات موسیقی نواحی مختلف ایران، بررسی موضوع خلاقیت و آفرینش هنری در موسیقی نواحی از اهداف یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران به شمار می‌رود.

بخش‌های این دوره از جشنواره، شامل دو بخش «اصلی» و «جنبی» است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.music.farhang.gov.ir  یا www.kermanmusicunity.ir مراجعه کرده یا با شماره‌های تلفن ۳۲۴۶۰۹۸۸- ۰۳۴در کرمان و ۶۶۷۲۱۱۷۰  -۰۲۱ در تهران تماس بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.