محمد بن سلمان در گفت و گو با مجله تایم چاپ نیویورک افزود: به نظر من آمریکا باید پس از پایان ماموریت در افغانستان، تلاش های خود را برای چگونگی تبدیل آن از کشوری ضعیف به یک کشور عادی، متمرکز می کرد.

بن سلمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما در آغاز سال ۲۰۱۶ با باراک اوباما رئیس جمهوری (وقت) آمریکا برای مبارزه با تروریسم همکاری می کردیم و دیدگاه های مشابهی در باره حکومت ایران داشتیم و تنها اختلاف میان ما بر سر راه های برخورد با آن بود که اختلاف بزرگی نیست.

ولیعهد سعودی در پاسخ به پرسش تایم در باره واکنش ریاض به انتصاب جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا با توجه به وجود دیدگاه های مشابه زیاد میان این دو، گفت: ما با کشور ایالات متحده سروکار داریم و با هرکس که نماینده آن باشد، همکاری می کنیم، زیرا منافع ما و آمریکا در یک راستا قرار دارد و ما از بولتون حمایت می کنیم.

ولیعهد عربستان، ایران را متهم کرد که تلاش می کند با مطرح کردن وهابی گری، عربستان را از بقیه جهان اسلام جدا و منزوی سازد.
نشریه تایم از ولیعهد سعودی پرسید که آیا با مقام های کاخ سفید در باره توافق هسته ای و احتمال خروج آمریکا از آن، مذاکره کرده است؟ بن سلمان در پاسخ گفت که نمی تواند در باره این توافق سخن بگوید، اما در عین حال در ادامه ادعاهای همیشگی خود علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد ایران منشا اصلی مشکلات خاورمیانه بوده که ممکن است به تهدیدی (برای ریاض) تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: حجم اقتصاد عربستان سعودی دو برابر اقتصاد ایران و سرعت رشد آن دستکم دو یا سه برابر اقتصاد ایران است. اقتصادهای امارات متحده عربی، مصر و ترکیه نیز بزرگ تر و گسترده تر از اقتصاد ایران هستند. اقتصادهای بسیاری از کشورهای جهان اسلام از اقتصاد ایران بزرگ ترهستند.

ولیعهد سعودی همچنین با طرح این ادعا که ریاض می خواهد اطمینان یابد که (ایرانیان) هرکاری می خواهند انجام دهند، در چارچوب و داخل مرزهایشان باشد، اظهار کرد: ما ایرانیان را از بیشتر قاره آفریقا - بیش از ۹۵ درصد- بیرون رانده ایم و همین نکته در مورد آسیا و یمن نیز صحت دارد.

بن سلمان درباره تلاش عربستان برای دستیابی به تسلیحات هسته ای افزود: ما هنوز شروع به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای نکرده ایم و تا هنگامی که ایران اعلان نکند که تسلیحات هسته ای دارد، چنین کاری نخواهیم کرد و البته ارتش خود را آماده می کنیم، ما ارتش نیرومند و کاملا مجهزی داریم.

ولیعهد سعودی همچنین گفت: به این علت که حوثی ها به منافع خود و یمن اهمیتی نمی دهند و تنها برای عقیده خود اهمیت قائل هستند، مذاکره با آنان دشوار است و عربستان برای کشاندن آنان به پای میز مذاکره، به حملات هوایی به یمن ادامه می دهد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره سوریه چنین اظهار نظر کرد: به نظر من بشار اسد اکنون در قدرت باقی می ماند و این کشور ازمدت ها پیش جای پای نفوذ روسیه در خاورمیانه بوده و به نفع وی و روسیه است که قدرت حکومت خود را در سوریه افزایش دهد.

بن سلمان در باره استقرار نیروهای نظامی آمریکا در سوریه نیز افزود: به نظر من نیروهای آمریکایی اگر نه در دراز مدت، دستکم در میان مدت باید در سوریه باقی بمانند، زیرا آمریکا باید کارت و اهرمی برای مذاکره و اعمال فشار داشته باشد که در صورت خروج این نیروها، واشنگتن این اهرم را از دست خواهد داد. همچنین در صورت خروج نیروهای آمریکا از شرق سوریه، پایگاه خود را ازدست خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.