العهد گزارش داد، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که شتابزدگی‌ روند هرگونه اظهار نظر و موضع‌گیری درخصوص قانونی بودن اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین را محکوم می‌کند.

حماس اعلام کرد که طرح این اظهارات و موضع‌گیری‌ها در راستای راضی نگه داشتن برخی طرف‌های منطقه‌ای به ضرر حق مردم فلسطین است، به ویژه اینکه این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که روند جنایت‌های رژیم اشغالگر و خشونت‌های هر روزه‌اش علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها سرعت بیشتری پیدا کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: جنبش حماس با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح مخالف است، چراکه این امر پیامدهای خطرناکی بر مردم فلسطین و حقوق تاریخی آن‌ها و نیز بر وحدت و انسجام ملت‌های مخالف این سیاست‌ها برجای می‌گذارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خواستار پایان بخشیدن به هرگونه عادی سازی و بازبینی در سیاست‌ها و مواضع مغایر با رویکرد کلی ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان شده و بر تلاش برای حمایت از مردم فلسطین، تقویت مقاومت فلسطینی‌ها و ادامه سیاست تحریم و منزوی کردن رژیم صهیونیستی که خطری علیه فلسطین و تمامی منطقه است، تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.