یونهاپ گزارش داد، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات &#۳۹;پارک گئون هی&#۳۹; ۶۶ ساله که سال گذشته به دنبال یک رسوایی بزرگ از قدرت سرنگون شد امروز به صورت مستقیم از تلویزیون ملی کره جنوبی نیز پخش شد.

پارک و همچنین وکلای او هنگام اعلام این حکم در دادگاه حضور نداشتند و از حضور در دادگاه خودداری کرده بودند.

دادستان کره جنوبی در جلسه قبلی رسیدگی به اتهامات رییس جمهور سابق برای او به اتهام ۱۶ جرم از جمله فساد، رشوه خواری، اجبار و سوء استفاده از قدرت، درخواست ۳۰ سال حبس کرده بود.

&#۳۹;پارک گئون هی&#۳۹; اولین رئیس جمهور زن کره جنوبی است که توسط دادگاه قانون اساسی از قدرت برکنار و سومین رهبر این کشور است که به فساد محکوم شده است.

«پارک» پس از دورانی پر فراز و نشیب نهم دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) توسط پارلمان کره جنوبی استیضاح و دهم مارس (۲۰ اسفند ۹۵) بر اساس رای ۹ قاضی دادگاه قانون اساسی این کشور رسما و برای همیشه از مقامش برکنار شد.

عمده اتهامات رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به ارتباط او با &#۳۹;چوی سون سیل&#۳۹; دوست نزدیکش مرتبط است که از طریق قدرت رییس جمهور سابق به دریافت رشوه از شرکت های بزرگ کره ای محکوم شده است.

مردم کره جنوبی و مخالفان «پارک» زمانی که او رئیس جمهور بود، نزدیک به ۱۵ هفته در پایتخت و دیگر شهرها اعتراضات بزرگی برپا کردند و خواستار برکناری وی شدند که در نهایت آنان با همین اعتراضات سرنوشت خود را تغییر داده و «مون جائه این» از حزب لیبرال دمکرات را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.