فخیم‌زاده که در کارنامه خود ساخت سریال‌های جنایی ــ پلیسی چون «خواب و بیدار» را دارد، در واکنش به درخواست مردم برای ساخت سریال پلیسی تازه در حساب اینستاگرامی‌اش نوشته است:

«این خواب و بیدار شده بلای جون من! تو هر جایی پا می‌ذارم، حالا چه مجازی چه واقعی خیلی‌ها به هم طعنه می‌زنن و با اعتراض می‌گن: فلانی چرا یه سریال پلیسی مثه خواب و بیدار نمی‌سازی؟ تنبل شدی آ!!!

بابا، به جون مادرم، من نه تنبل شدم نه بریدم. آماده آماده‌ام. هم از نظر جسمی، هم از نظر ذهنی؛ ولی فیلمسازی تنها به آمادگی تو بستگی نداره. چندین عامل باید دست بدست هم بدن تا اون فیلم یا سریال به بهترین وجه ساخته بشه. مهمترین عامل پیدا شدن تهیه‌کننده‌ایه که مسئولیت سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی امکانات تولید را به‌عهده بگیره. خواب و بیدار رو من ساختم؛ ولی حقیقت آن است که آقای قالیباف که اون موقع فرمانده نیروی انتظامی بود شرایط تولید آن سریال را فراهم کرد. (خوشبختانه الآن دیگر ایشان مسئولیتی ندارد و سخن بنده حمل بر نوشابه باز کردن برای ایشان نمی‌شه. کاری هم به گرایش سیاسی آقای قالیباف ندارم که ممکنه توافقی با بنده داشته باشد یا نداشته باشد). قالیباف از من خواست که یک سریال پلیسی بسازم و در تمام طول نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم هیچ کس دخالتی نکرد.

ولی در حال حاضر اجازه ساختن فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی در اختیار مرکزیه به‌نام «ناجی هنر» که سازمانی وابسته به نیروی انتظامیه و در تمام مراحل تولید از نوشتن فیلمنامه تا ساخت و مونتاژ و آماده‌سازی نظارت می‌کنند و نگاهشان به فیلم پلیسی با نگاه بنده کاملاً مغایره.‌ دوستان ناجی هنر به سریال پلیسی نگاه تبلیغاتی دارند و تصورشان از فیلم پلیسی اینه که به تبلیغ نیروی انتظامی و مناسک و مراسم و آیین‌نامه‌ها و مصوبات و سجایای اخلاقی پرسنل نیروی انتظامی بپردازد و بنده چنین عقیده‌ای ندارم و چنین کاری از من ساخته نیست. در نتیجه مسلماً همکاری بنده و این دوستان مستقر، نه‌تنها غیر‌ممکن است؛ بلکه درصورت تحقق احتمالاً به ضد‌خودش تبدیل می‌شود، یعنی نه منظور دوستان ناجی هنر رو برآورده می‌کنه و نه سریالی می‌شه که مخاطبین راضی باشند. آخرین همکاری ما سریال «فوق‌سرّی» بود که هم اونا ناراضی بودن و هم برای من تجربه دردناکی بود، به همین دلیل حالا دیگه نه آنها از من دعوتی می‌کنند و نه من تمایلی به پذیرش چنین دعوتی دارم، پس بهتره همه صبور باشیم و صبر کنیم تا شاید روزی در آینده دور یا نزدیک فرجی حاصل بشه، ان شاء الله.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.