متئو سالوینی رهبر حزب اتحاد در پی ورود غیرقانونی و بدون هماهنگی قبلی پنج ژاندارم فرانسوی (از نیروهای پلیس گمرک فرانسه) در روز ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ماه) به ایستگاه قطار شهر مرزی &#۳۹;باردونکیا&#۳۹;ی ایتالیا و بازجویی از یک مهاجر آفریقایی، گفت: به جای دیپلمات های روس، این دیپلمات های فرانسه هستند که باید از خاک ایتالیا اخراج شوند. در صورتی که ما زمام امور کشور را به دست بگیریم، ایتالیا بار دیگر در اروپا سربلند خواهد کرد. ما از &#۳۹;مکرون&#۳۹; و &#۳۹;مرکل&#۳۹; درس نمی گیریم و بر مرزهایمان نظارت خواهیم کرد.

ورود ژاندارم های فرانسوی به شهر مرزی باردونکیا، با اعتراض رسمی دولت ایتالیا همراه شد و وزارت امور خارجه این کشور سفیر فرانسه را در رم جهت ابلاغ اعتراض شدید خود به محل این وزارتخانه فرا خواند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت بودجه فرانسه با صدور بیانیه ای کرد: حاکمیت ایتالیا به هیچ عنوان نقض نشده و مأموران ما صرفاً بر اساس مفاد موافقتنامه دوجانبه نظارت های مرزی میان فرانسه و ایتالیا منعقده در سال ۱۹۹۰عمل کرده اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: قرار است &#۳۹;جرالد دارمانین&#۳۹; وزیر بودجه فرانسه به زودی جهت روشنگری پیرامون این مساله، به رم سفر کند.

&#۳۹;لوئیجی دی مایو&#۳۹; رهبر سیاسی جنبش پنج ستاره نیز در خصوص این واقعه اظهار کرد: احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه ایتالیا اقدام صحیحی بوده است، چرا که این مساله می بایست در تمامی ابعاد خود روشن شود.

&#۳۹;مائوریتزیو گاسپاری&#۳۹; عضو گروه پارلمانی حزب فورتسا ایتالیا در مجلس سنا گفت: ورود ماموران پلیس فرانسه به خاک کشورمان غیر قانونی بوده و حاکمیت ملی ما را نقض کرده است.

&#۳۹;جورجا ملونی&#۳۹; رهبر حزب راستگرای برادران ایتالیا معتقد است که «این اقدام نتیجه سال ها بردگی دولت های خارجی می باشد. &#۳۹;اتوره روزاتو&#۳۹; نایب رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا از حزب دمکراتیک نیز ورود غیرقانونی ژاندارم های فرانسوی به خاک ایتالیا را «مقبوح و غیر قابل قبول» توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.